سلامت خانواده

ایمنی مواد غذایی در برنامه همه دستگاه ها قرار گیرد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جلسه 38 دبیرخانه سلامت دستگاه های اجرایی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، رئیس دبیرخانه شورای عالی بهداشت و درمان برگزار شد. ایمنی مواد غذایی و مسئولین دبیرخانه های بهداشت دستگاه های اجرایی.

محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور در این دیدار ضمن تسلیت شهادت دکتر سید ابراهیم رئیسی، دکتر حسین امیرعبداللهیان و هیئت همراه در سانحه هوایی، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، مسائل مربوط به سلامت مردم باید جدیتر از گذشته پیگیری شود و خللی در امور مردم و کشور ایجاد نشود و بر همین اساس موضوع امنیت غذایی که مهمترین موضوع دولت است در اولویت برنامه های این دبیرخانه قرار دارد.

وی بیان کرد: همه دستگاه ها باید با همدلی و همفکری ایمنی غذا از مزرعه تا سفره را در برنامه های خود قرار دهند و پیشنهادات و برنامه های خود را به دبیرخانه شورای عالی سلامت و ایمنی غذا ارسال کنند.

در ادامه مهدی اسلام پناه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با ابراز تأثر عمیق از شهادت دکتر رئیسی اظهار داشت: راه خادم رضایت و بدون وقفه از رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی در انجام وظایف محوله پیروی خواهیم کرد.

زهرا عبداللهی رئیس گروه هماهنگی سیاست های امنیت غذایی و تغذیه و تهدیدات زیست محیطی سلامت و محیط زیست دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی اظهار داشت: ایشان تنها رئیس جمهور بودند. که ظرف یک سال دو جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برگزار کردند. امنیت غذایی را تشکیل داد.

وی گفت: آیت الله رئیسی بر موضوع امنیت غذایی و تامین غذای سالم، با کیفیت و ارزان تاکید داشتند و بر اساس دستورالعمل دفتر ایشان که پس از هفدهمین جلسه شورای عالی ابلاغ شد، از تمامی سازمان ها و نهادها خواسته شد تا برنامه های خود را در زمینه امنیت غذایی اولویت بندی کنند. و تامین تغذیه می باشد و رسالت دبیرخانه شورا در این راستا اخذ و هماهنگی برنامه ها و الزامات در خصوص امنیت غذایی از نهادها است تا مردم به غذای سالم، ارزان و کافی دسترسی داشته باشند.

عبداللهی تاکید کرد: برای هدفمند شدن جلسات، در هر جلسه یک یا دو سازمان برنامه های اولویت دار سازمان مربوطه را در سال جاری اعلام کنند و علاوه بر اطلاع سازمان های همکار، دبیرخانه شورای عالی نیز حمایت های لازم را انجام می دهد. و پیگیری در خصوص سازمانها حداقل الزامات را داشته باشند.

بعد زهرا پیروی ونک مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استانداردهای صنایع غذایی سازمان ملی استاندارد ایران ضمن اعلام موفقیت جمهوری اسلامی ایران برای عضویت در APEC و آیلیکآن را موفقیتی بسیار بزرگ پس از سه دهه برای سازمان ملی استاندارد نامید.

در این جلسه مسئولین دبیران بهداشت و درمان 38 دستگاه اجرایی حضور داشتند و به بیان نظرات خود در خصوص موضوع جلسه پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا