سلامت خانواده

ورود سامانه بارشی به استان اصفهان

گزارش کردن اقتصاد آنلاین به گزارش ایسنا، لیلا امینی درباره وضعیت جوی اصفهان در سه روز آینده گفت: از روز سه شنبه اول خرداد تا پایان هفته با ورود سامانه ناپایدار از غرب و شمال غرب شاهد ناپایداری، که اوج آن روز چهارشنبه خواهد بود. و شامل تمامی مناطق استان می شود.

وی افزود: از روز سه شنبه تا پایان هفته افزایش ابر، وزش باد شدید و رگباری در نواحی شرقی و شمالی و احتمال غبار محلی، رگبار، رعد و برق و تگرگ پیش بینی می شود.

رئیس مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در روز چهارشنبه احتمال طغیان رودخانه ها و رودخانه های فصلی، ریزش از ارتفاع و ایجاد جریان آب جاده ای، شهری و روستایی در مناطق مختلف استان

امینی افزود: وضعیت جوی استان تا فردا صاف و در بعدازظهر گاهی رشد ابر همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه حداکثر دمای هوا طی 24 ساعت آینده در اکثر مناطق استان سه تا پنج درجه کاهش می یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز 28 درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد بود. و کمینه دما فردا صبح ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود. می رسد.

برهمین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اخطاریه نارنجی اعلام کرد که از ظهر چهارشنبه تا اواخر وقت با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با ناپایداری های محلی، رگبار باران و رعد و برق، تگرگ، مه، رعد و برق. و باد رخ خواهد داد. نیمه شمالی استان اصفهان را از شدید تا شدید در بر می گیرد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان، ناپایداری ها به ویژه در ارتفاعات آران و بیدگل، اردستان، خوانسار، کاشان، گلپایگان، مهاباد، شاهین شهر و میمه، نطنز، بادرود و نایین تشدید می شود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در خصوص اختلالات سفر، کاهش دید، لغزندگی معابر، آبگرفتگی معابر، روان آب، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان فصلی رودخانه ها، صاعقه، تگرگ، خسارت به سازه های موقت از قبیل بنر، داربست و تابلوهای تبلیغاتی. اختلال در ناوگان حمل و نقل و در مناطق کوهستانی، احتمال ریزش سنگ و خسارت به محصولات باغی و کشاورزی به ویژه در مناطق کوهپایه ای، به هموطنان توصیه شد از سفرهای غیر ضروری، چادر زدن در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و فعالیت های کوهنوردی خودداری کنند. . اجتناب کردن

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز در این اطلاعیه بر خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها و آبراه ها و بویژه در مناطق سردسیر، کنترل دما و رطوبت در سالن های پرورش و استفاده. از راهکارهای ضد استرس در گیاهان باغی و زراعی، احتیاط در تردد دامداران و عشایر در صعود به ارتفاعات و توقف نکردن در حاشیه رودخانه ها، مراقبت از محصولات کشاورزی مورد تاکید قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا