سلامت خانواده

رابطه بین سطح بالای تستوسترون و افزایش بروز فیبریلاسیون دهلیزی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از پزشکی اخبار شمارسیدگی به مشکلات قلبی عروقی در سالمندان یک حوزه حیاتی در سلامت است. فیبریلاسیون فیبریلاسیون دهلیزی یک ضربان قلب شایع و مشکل ساز است و محققان علاقه مند به درک عوامل خطر آن هستند.

در این تحقیق رابطه بین سطح تستوسترون و فیبریلاسیون دهلیز در بیش از 4500 شرکت کننده مرد مورد بررسی قرار گرفت. محققان دریافتند که مردان مسن تر با سطوح بالاتر تستوسترون در گردش خون در معرض خطر آزمون به فیبریلاسیون دهلیزی هستند. نتایج در مورد اهمیت نظارت مناسب فیبریلاسیون دهلیز و سطح تستوسترون در مردان مسن تاکید می کند.

فیبریلاسیون فیبریلاسیون دهلیزی زمانی اتفاق می‌افتد که حفره‌های فوقانی قلب نامنظم می‌زنند. با توجه به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، این عارضه شایع ترین نوع است آریتمی قلب است.

فیبریلاسیون فیبریلاسیون دهلیزی می تواند خطرناک باشد زیرا خطر لخته شدن خون را افزایش می دهد که می تواند منجر به سکته شود.

محققان مطالعه حاضر می خواستند چگونگی سطح را بررسی کنند تستوسترون در مردان مسن در معرض خطر فیبریلاسیون روی دهلیز تاثیر می گذارد. آنها توجه دارند که سطح تستوسترون گردش خون معمولا با افزایش سن کاهش می یابد.

به گفته محققان، با افزایش سن بیماران، سطح تستوسترون کاهش می دهد. با شروع سن 30 سالگی، سطح یک درصد در سال کاهش می یابد تستوسترون وجود دارد.

نتایج این مطالعه رابطه غیرخطی بین سطح تستوسترون و به روز رسانی کنید فیبریلاسیون دهلیز را نشان داد. آنها مردانی را پیدا کردند که هم سطح می شوند تستوسترون بالاترین درصد را در مقایسه با افرادی که سطح می کنند دارند تستوسترون متوسط ​​تر، بیشتر در معرض خطر آزمون به فیبریلاسیون دهلیزی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا