سلامت خانواده

5 عامل موثر در افزایش شوره سر

به گزارش خبرآنلاین، شوره سر باعث بروز مشکلاتی مانند خارش سر می شود و اکثر افراد با آن درگیر هستند؛ اما به نظر شما اشتباهاتی که باعث ایجاد این شوره در سر می شود چیست و چگونه با آنها مقابله کنیم؟

ایلانا در خبری نوشت: این قسمت از سلامت و تندرستی را تا انتها بخوانید تا با اشتباهاتی که باعث شوره سر می شود آشنا شوید.

موی نشسته به اندازه کافی

خشکی پوست سر باعث تجمع چربی بر روی آن و افزایش شوره سر می شود، زیرا علاوه بر از دست دادن چربی طبیعی، سر در معرض محصولات شیمیایی نیز قرار می گیرد که ممکن است این محصولات باشند. به خوبی از پوست سر نشویید و شوره سر افزایش می یابد.

راه حل این است که موهایتان را مرتب بشویید و نه زیاد و نه کم.

موها را با آب داغ بشویید

آب داغ باعث می شود موهای شما آسیب ببیند و چربی آن از بین برود و در نتیجه پوست سر سعی می کند این چربی از دست رفته را جبران کند و این باعث ضعیف شدن ریشه ها می شود و پوست سر خشک و ملتهب همراه با شوره سر را تجربه خواهید کرد. ; پس بهتر است از آب ولرم استفاده کنید.

شستشوی زبر پوست سر

برخی از افراد می خواهند به زور شوره سر را از بین ببرند و در نتیجه پوست سر را به شدت تمیز می کنند که باعث تحریک بیشتر و شوره سر در پوست سر می شود. پس از آن از خراشیدن یا ساییدن خشن خودداری کنید.

استفاده از حرارت بالا

زمانی که پوست سرتان خیس است و عجله دارید، ممکن است مجبور شوید سریع سشوار بکشید و از حرارت بالا استفاده کنید که رطوبت طبیعی پوست سر را از بین می برد و شوره سر را افزایش می دهد. هنگام خشک کردن بهتر است دما را روی کمترین میزان تنظیم کنید.

استفاده از محصولات بهداشتی سنگین

برخی از شامپوها و نرم کننده ها حاوی سولفات، عطرهای صنعتی، پارابن و مواد ضد شوره هستند. آنها عاملی برای افزایش شوره سر در سر خواهند بود. راه حل این است که از این مواد شیمیایی مضر استفاده نکنید و از محصولی استفاده کنید که حاوی مواد طبیعی باشد.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا