سلامت خانواده

وضعیت دما و بارندگی کشور تا اواسط تیرماه

گزارش کردن اقتصاد آنلاین به گزارش ایسنا، پژوهشگاه هواشناسی و علوم جوی کشور اعلام کرد: طی هفته آینده (31 اردیبهشت تا 15 خردادماه) بارندگی در یک سوم شمالی کشور شامل شمال غرب، شمال زاگرس، دو طرف رخ می دهد. رشته کوه های البرز و شمال شرق کشور و همچنین بارش های انباشته. در بخش هایی از نیمه غربی البرز و شمال غربی با احتمال حدود 50 درصد بین 50 تا 80 میلی متر است. سایر مناطق کشور بارندگی ندارند و یا میزان بارندگی در آنها قابل توجه نیست.

در هفته دوم بارندگی کشور کمتر از حد نرمال و محدود به سواحل خزر و شمال غرب است. مناطق دیگر باران یا باران موثری ندارند. احتمال بارش تجمعی بیش از 50 میلی متر در کشور کمتر از 25 درصد است. در هفته های سوم تا ششم بارندگی کشور کمتر از حد نرمال بوده و در اکثر مناطق کشور به جز سواحل خزر، شمال غرب و جنوب شرق ناچیز است.

بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی دمای هوای کشور بر اساس نقشه‌های احتمالی پژوهشگاه ملی هواشناسی و علوم جوی کشور طی هفته اول آینده (31 اردیبهشت تا 15 خرداد) دمای هوا در جنوب شرق کشور 1 تا 2 خواهد بود. درجه بالاتر از نرمال، در سایر مناطق نیمه جنوبی در محدوده نرمال در نیمه شمالی کشور 1 تا 5 درجه کمتر از نرمال خواهد بود. بیشترین کاهش (3 تا 5 درجه سانتیگراد) در شمال غرب و شمال شرق کشور رخ می دهد.

همچنین دمای هوای هفته دوم در شمال غرب، سواحل خزر و شمال شرق در محدوده نرمال تا یک درجه کمتر از آن و در سایر مناطق یک تا پنج درجه بالاتر از نرمال است. بیشترین افزایش (3 تا 5 درجه سانتیگراد) در مناطق مجاور دریای عمان رخ می دهد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جوی کشور، دمای هوا در هفته های سوم و چهارم در استان های واقع در مناطق شمالی و جنوبی کشور در محدوده نرمال و در سایر مناطق 1 تا 3 درجه بالاتر از حد نرمال خواهد بود. دمای هوای کشور در هفته های پنجم و ششم در نوار ساحلی دریای عمان و خزر در محدوده نرمال و در سایر مناطق یک تا سه درجه بالاتر از نرمال برآورد می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا