سلامت خانواده

با این روش ساده از عملکرد مغز حمایت کنید

به گزارش خبرآنلاین، نتایج تحقیقات نشان می دهد که ورزش بر سلول های ایمنی که از عملکرد مغز حمایت می کنند تاثیر بسزایی دارد.

ایسنا در گزارشی به نقل از مدیکال اکسپرس نوشت: نتایج تحقیقات جدید بینش هایی را در مورد اینکه چگونه ورزش می تواند از زوال شناختی در دوران پیری جلوگیری کند یا کند کند، ارائه می دهد. برای این تحقیق، محققان بیان ژن ها را در سلول های فردی در مغز موش ها ارزیابی کردند. گروه تحقیقاتی دریافتند که ورزش تأثیر قابل توجهی بر بیان ژن در میکروگلیا، سلول های ایمنی سیستم عصبی مرکزی که از عملکرد مغز پشتیبانی می کنند، دارد.

به طور خاص، این گروه دریافتند که ورزش الگوهای بیان ژن میکروگلیای مسن را به نمونه هایی که در میکروگلیاهای جوان دیده می شود بازیابی می کند.

نتایج درمان‌هایی که میکروگلیا را تخلیه می‌کنند نشان داد که این سلول‌ها برای اثرات تحریک‌کننده ورزش بر روی تشکیل نورون‌های جدید در هیپوکامپ مغز، منطقه‌ای که در حافظه، یادگیری و احساسات نقش دارد، مورد نیاز هستند.

دانشمندان همچنین دریافتند که دسترسی موش ها به چرخ آزمایش از حضور سلول های T در هیپوکامپ در طول پیری جلوگیری یا کاهش می دهد. این سلول های ایمنی اغلب در جوانی در مغز یافت نمی شوند، اما با افزایش سن افزایش می یابند.

دکتر جانا وکوویچ، یکی از محققین، گفت: «ما از میزانی که فعالیت بدنی باعث جوان‌سازی و تغییر ترکیب سلول‌های ایمنی در مغز می‌شود، به ویژه روشی که می‌توان اثرات منفی پیری را معکوس کرد، شگفت‌زده و هیجان‌زده شدیم.» دانشگاه کوئینزلند استرالیا

ووکویچ تصریح کرد: این یافته اهمیت عادی سازی و تسهیل دسترسی به برنامه های ورزشی مناسب را برجسته می کند. یافته‌های ما باید به صنایع مختلف کمک کند تا مداخلاتی را برای افراد مسن‌تری طراحی کنند که به دنبال حفظ یا بهبود توانایی‌های فیزیکی و ذهنی خود هستند. یافته های این تحقیق در مجله Aging Cell منتشر شده است.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا