وجود 900 هزار بازمانده از تحصیل در کشور

شاهرام یزدانی ، مشاور آموزشی رئیس جمهور و رئیس مرکز ملی آموزش استراتژیک در آموزش پزشکی ، امروز به یک کنفرانس خبری گفت: “آموزش و پرورش یک مسئله فراتر از درس ، کار و شواهد و نوعی پدیده اجتماعی است. دسترسی منصفانه به آموزش کیفی و مهم مهمترین آزمایش برای یک تمدن ، کشور و حاکمیت است. منجر به توسعه اقتصادی ، همگرایی اجتماعی ، توسعه فرهنگی و توسعه زیست محیطی می شود.
وی افزود: در مقابل ، بی سوادی عامل چرخه معیوب در جامعه است و بی سوادی فقر را ایجاد می کند و فقر را در بی سوادی تشدید می کند. ” بی سوادی و کاهش سطح سلامتی نیز به طور مستقیم در ارتباط هستند. این موضوعات نشان می دهد که ما برای توسعه توسعه جامع باید آموزش کیفی را توسعه دهیم.
وی ادامه داد: “تحول در آموزش و پرورش در دستور کار دولت چهاردهم است و رئیس جمهور بر اصلاحات آموزشی به عنوان مهمترین اصلاحات دولت خود تأکید می کند.” جلسات و اقدامات بی شماری در این زمینه برگزار شده است.
یزدانی گفت: “ما به دنبال دسترسی عادلانه به آموزش هستیم.” آموزش حق همه کودکان ، نوجوانان و جوانان است و هیچ کس نباید از این حق محروم شود. اگر دیدگاه آموزش کودک از آموزش و پرورش یک فاجعه باشد ، هیچ کودکی از آموزش و پرورش دوری نخواهد کرد و اتفاق بزرگی خواهد افتاد.
مشاور آموزشی رئیس جمهور گفت: 900000 کودک از مدرسه خارج می شوند.
وی گفت: حدود 98 درصد از افراد آموزش ابتدایی و 90 درصد از میانگین اول و 80 درصد از میانگین دوم را تکمیل می کنند ، در حالی که همه کودکان و نوجوانان باید به آموزش دسترسی داشته باشند. اولین قدم دسترسی به جسمی به مدارس است ، اما سایر عوامل در عدم دسترسی به برخی مدارس مؤثر هستند.
وی گفت: آموزش و پرورش فرایندی است که باعث می شود افراد برای زندگی آماده شوند و بیان کنند: “باید چیزی جدا از ساختمان مدرسه وجود داشته باشد ، ما می توانیم دسترسی افراد جامعه را به خدمات آموزشی افزایش دهیم.”
یكی از مضرات سیستم آموزش و پرورش ما این است كه به دلیل تعداد زیاد دانش آموزان ، كودكان فقط این فرصت را دارند كه اتفاق بیفتند و این كیفیت كیفیت آموزش را كاهش می دهد.
پایان پیام/