اخبار سلامت

درآمد500میلیون دلاری گردشگری سلامت/رقبا جای ایران را گرفتند

به گفته خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تاسنیم ، بازار گردشگری بهداشت در ایران ، به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت های اقتصادی این کشور ، در سالهای اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. ایران به عنوان یکی از مقاصد جالب گردشگران بهداشت با یک سیستم پزشکی پیشرفته ، جراحان متخصص ، تجهیزات تا به امروز و هزینه های پزشکی مناسب شناخته می شود. این ظرفیت ها باعث شده است که ایران به عنوان یک مقصد معتبر برای خدمات پزشکی و پزشکی به همراه بسیاری از کشورهای پیشرفته شناخته شود.

نقاط قوت ایران برای جذب گردشگران سلامتی

“هرچه قیمت دلار بالاتر باشد ، قیمت دلار نیز بیشتر می شود ، قیمت دلار نسبت به کشورهای منطقه بالاتر می رود ، دکتر یاسر نجدی ، دبیر کارگروه ملی توسعه و توانمندسازی وزارت ملی در ایران ظرفیت جذب گردشگران بهداشتی می تواند یکی از عوامل جذب گردشگران باشد. درصد گردشگران به کیفیت خدمات توجه می کنند. “

وی گفت: “خوشبختانه ، ایران توانسته است 68 درصد از کیفیت خدمات را با پزشکان حرفه ای و جراحان ، سیستم پزشکی پیشرفته ، کارکنان و بیمارستان ها پوشش دهد و ایران عملاً به عنوان مقصد مناسبی برای درمان سلامت شناخته می شود.”

برای مراقبت های بهداشتی کمتر از نیم میلیون نفر به ایران مراجعه کنید

مسابقه در مورد تعداد گردشگران بهداشتی که وارد ایران می شوند. وی گفت: “تعداد افرادی که به طور رسمی یا غیر رسمی به ایران می آیند کمتر از 500000 در سال است.”

با این حال ، به نظر می رسد که بیشتر بیماران خارجی که برای دریافت مراقبت های بهداشتی به ایران می آیند نیز براساس تمایل خود وارد کشور ما می شوند و نه تلاش آژانس های گردشگری.

دبیر وزارت ملی توسعه و توانمندسازی همچنین گفت: “به دلیل ارتباطات سنتی و قدیمی ما با برخی از کشورها مانند عراق و پاکستان ، بیشتر گردشگران بهداشتی این کشورها به ایران می آیند. این روند بیشتر به دلیل پیشینه تاریخی است و باید بیشتر روی کشورهای جدید که در گذشته یک مقصد گردشگری بهداشتی نبوده اند ، تمرکز کنند. “

5.5 میلیارد یورو گردشگری بهداشتی در ایران با اهداف برنامه توسعه

یکی از اهداف و وظایف در برنامه هفتمین توسعه در زمینه گردشگری بهداشت ، افزایش درآمد سالانه این کشور از گردشگری بهداشتی به 6 میلیارد یورو است. با این حال ، به دلیل عدم توجه به ظرفیت های گردشگری بهداشتی و عدم جذب گردشگران در کشورهای مختلف ، درآمد حاصل از این بسیار پایین تر از اهداف است.

راجدی گفت: “درآمد ارزی ایران از گردشگری بهداشتی کمتر از 500 میلیون دلار در سال است ، بسیار پایین تر از اهداف برنامه های توسعه.” هدف از برنامه توسعه هفتم افزایش درآمد به 6 میلیارد یورو در سال است که ما از آن دور هستیم. از سال 2012 من در این زمینه فعال بودم ، از زمان فعال بودن در گردشگری بهداشتی عقب مانده ایم ، زیرا کشورهای رقیب که قبلاً ناشناخته بودند ، اکنون به عنوان مقصد مهم گردشگری بهداشت شناخته می شوند و متأسفانه فرصت های زیادی در این زمینه از بین رفته است. “.”

علیرغم ظرفیت ها و فواید بسیاری از ایران نسبت به سایر کشورها در جذب گردشگران بهداشتی ، گردشگری در کشور ما با چالش های بسیاری روبرو است. یکی از مهمترین چالش ها در این زمینه عدم وجود یک سیستم واحد ، یکپارچه و شفاف برای جذب و کارگردانی گردشگران درمانی است.

در این راستا ، ضروری است که سیستم های منظم و واضح برای هدایت گردشگران بهداشتی در کشور وجود داشته باشد. در حال حاضر ، به دلیل عدم وجود یک سیستم خاص برای شناسایی بیماران خارجی و شناسایی درمان آنها در کشور ، این گردشگران به طور سنتی با برقراری ارتباط با فروشندگان گردشگری درمانی وارد می شوند. اگرچه این امر در نهایت گردشگران بهداشتی را به ایران سوق می دهد و برای مراکز درمانی درآمد و ارز را به خود جلب می کند ، اما چالش های بسیاری نیز دارد. از جمله این فعالیت های مالی غیررسمی و عدم وجود سیستم های نظارت ، گردشگران بهداشتی را از هزینه های واقعی مراقبت های بهداشتی غافل می کند ، یا در صورت نقض و کلاهبرداری توسط این نمایندگی ها ، دست گردشگران برای پیگیری قانونی و مشکلات آنها خالی خواهد ماند. حقوق بشر چنین مشکلاتی علاوه بر اینکه قادر به ایجاد فساد و ناهنجاری های مالی در صنعت گردشگری بهداشتی است ، همچنین می تواند اعتماد گردشگران به سیستم بهداشتی ایران را از بین ببرد.

نجدی همچنین به Tasnim گفت: “ما باید به طور جدی به بازاریابی و جذب گردشگران بهداشتی توجه کنیم.” در این راستا ، واقعیت این است که یکی از بزرگترین کمک ها توسط کسانی که در این زمینه فعال شده اند انجام می شود ، اما ما باید به طور سیستماتیک و مبادلات مالی آنها شفاف شویم زیرا مبادلات مالی آنها با گردشگران بهداشتی بسیار متناقض است و ” برای کاهش هزینه خدمات در ایران برای گردشگران بالاتر امکان پذیر است و این ممکن است تمایل گردشگران بهداشتی برای ورود به ایران را برای معالجه کاهش دهد. “

به طور کلی ، می توان گفت ایجاد سیستم های آنلاین برای معرفی مراکز درمانی معتبر ، تسهیل فعالیت شرکت های گردشگری بهداشت و اطمینان از شفافیت مالی در کلیه مراحل گردشگری بهداشتی می تواند به کاهش مشکلات موجود و افزایش اعتبار ایران به عنوان مقصد درمانی کمک کند.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا