سلامت خانواده

قیمت طلا رکورد زد – اقتصاد آنلاین

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، قیمت هر اونس طلا با 0.6 درصد افزایش به 2430 دلار و 19 سنت رسید. طلا در اوایل جلسه به رکورد 2440 دلار و 49 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با 0.7 درصد افزایش به 2434 دلار و 50 سنت رسید.

داده های هفته گذشته از دو جنبه خبر خوبی برای فدرال رزرو آمریکا ارائه کرد، اما سیاست گذاران هنوز به وضوح دیدگاه خود را در مورد زمان کاهش نرخ ها تغییر نداده اند، که سرمایه گذاران متقاعد شده اند که این کاهش در سال جاری آغاز خواهد شد. با این حال، میشل بومن، رئیس فدرال رزرو، دیدگاه خود را تکرار کرد که با ثابت ماندن نرخ‌های سیاست، تورم بیشتر کاهش می‌یابد، اما گفت که امسال بهبودی در تورم ندیده است و در صورت توقف یا معکوس کردن، مایل به افزایش نرخ‌ها است.

شمش به عنوان محافظ تورم شناخته می شود، اما نرخ های بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلا را بدون بازدهی افزایش می دهد.

چین با انتشار یک تریلیون یوان وجوه اضافی توسط بانک مرکزی، تسهیل قوانین وام مسکن و تصمیم دولت‌های محلی برای خرید برخی از آپارتمان‌ها، گام‌های تاریخی برای ثبات بخش املاک و مستغلات خود را اعلام کرد. افزایش قیمت طلا در هفته گذشته مانع از خرید فیزیکی در میان مصرف کنندگان برتر شد.

به گزارش بلومبرگ، پس‌زمینه جهانی بازارهای آسیایی همچنان روشن است و سرمایه‌گذاران مطمئن هستند که فدرال رزرو به زودی نرخ‌های بهره آمریکا را کاهش می‌دهد، دلار آمریکا را تحت کنترل نگه می‌دارد، بازده اوراق قرضه و نوسانات را افزایش می‌دهد و دارایی‌های ریسک را افزایش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات گرانبها، هر اونس نقره با 1.1 درصد افزایش به 31.85 دلار، پلاتین با 0.5 درصد افزایش به 1085 دلار و 95 سنت و پالادیوم با 0.1 درصد افزایش به 1009 دلار و 50 سنت رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا