سلامت خانواده

اکثر درمان های سرطان در اواخر عمر بی فایده هستند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی دی نیوز، بر اساس یافته های منتشر شده، شیمی درمانی، ایمونوتراپیدرمان های هدفمند و هورمون درمانی میزان بقای بیماران مبتلا به تومورهای بسیار پیشرفته را در نزدیکی پایان عمر بهبود نمی بخشد.

برای این مطالعه، محققان سوابق بیش از 78000 بیمار مبتلا به سرطان بزرگسال را که در 280 کلینیک سرطان ایالات متحده بین سال‌های 2015 تا 2019 تحت درمان قرار گرفتند، تجزیه و تحلیل کردند.

این تیم به طور خاص بیماران را در مراحل نهایی شش سرطان رایج مورد بررسی قرار دادند: سینه، روده بزرگ، ریه، پانکراس، کلیه و مثانه.

«مورین کاناوان“، محقق ارشد و دانشمند پژوهشی در مرکز سرطان ییل کانکتیکات“ما می خواستیم بدانیم که آیا درمان وجود دارد یا خیر انکولوژیک تومورهای بسیار پیشرفته با بهبود بقا همراه هستند یا مواقعی وجود دارد که مراقبت مداوم بیهوده است و بالعکس انکولوژیست می بینم آنها باید تمرکز خود را به مراقبت های تسکینی و حمایتی معطوف کنند.”

به گفته محققان، نتایج هیچ مزیت آماری معنی‌داری را برای بقای بیماران تحت درمان با درمان‌های سیستمیک در مقایسه با افرادی که چنین درمان‌هایی دریافت نکرده‌اند، نشان نداد.

به گفته محققان، استفاده از درمان های سیستمیک به طور کلی ثابت مانده است، به طوری که حدود 17 درصد از بیماران لاعلاج درمان هایی را دریافت می کنند که اکنون به نظر می رسد بی فایده است.

محققان به این نتیجه رسیدند که پزشکان می توانند با قضاوت بهتر در زمانی که درمان اضافی بیهوده است به بیماران کمک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا