سلامت خانواده

رابطه بین استفاده از سیگار الکترونیکی و گذراندن وقت در شبکه های اجتماعی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو Net، این مطالعه بر اساس نظرسنجی از تقریباً 11000 جوان بریتانیایی 10 تا 25 ساله و از سال 2015 تا 2021 انجام شده است. هستند.

این مطالعه نشان داد که مدت زمانی که آنها در TikTok، Instagram و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی سپری می‌کنند با احتمال استفاده از سیگار الکترونیکی یا کشیدن سیگار ارتباط خوبی دارد.

تنها 2 درصد از کسانی که گزارش دادند از رسانه های اجتماعی استفاده نمی کنند سیگار می کشیدند، اما این میزان در بین افرادی که بیش از 7 ساعت در روز را در شبکه های اجتماعی سپری می کردند به 17 درصد افزایش یافت.

افرادی که هفت ساعت یا بیشتر در روز در شبکه های اجتماعی حضور داشتند، هفت برابر بیشتر از افرادی که هیچ زمانی را در رسانه های اجتماعی سپری نمی کردند، سیگار می کشند و از سیگار الکترونیکی استفاده می کردند.

به نظر می رسد حتی زمان اندکی که در رسانه های اجتماعی صرف می شود، احتمال سیگار کشیدن یا استفاده از سیگارهای الکترونیکی را افزایش می دهد. به عنوان مثال، این مطالعه نشان داد افرادی که 1 تا 3 ساعت در روز را در رسانه های اجتماعی سپری می کنند، 92 درصد بیشتر از افرادی که در چنین پلتفرم هایی استفاده نمی کنند، از سیگارهای الکترونیکی استفاده می کنند.

محققان دانشکده بهداشت عمومی امپریال کالج لندن خاطرنشان کردند که سیگار و سیگارهای الکترونیکی هر دو به شدت در این پلتفرم ها تبلیغ می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا