سلامت خانواده

دارندگان گواهی می خوانند؛ شرایط تمدید گواهینامه در سال 1403 چیست؟

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا با اشاره به اهمیت اعتبار گواهینامه رانندگی با اشاره به اختاز آنلاین گفت: مردم برای تمدید اعتبار به مراکز پلیس +10 مراجعه و فقط توسط پزشک ویزیت شوند.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راه فراجا با اشاره به اهمیت اعتبار گواهینامه رانندگی گفت: در صورت انقضای مدت اعتبار، افراد برای تمدید آن به مراکز پلیس +10 مراجعه و تنها توسط پزشک ویزیت شوند.

سرهنگ احمد کرمی اسد با اشاره به اهمیت تمدید اعتبار گواهینامه رانندگی گفت: بسیاری از رانندگان از تاریخ انقضای گواهینامه خود اطلاعی ندارند و یا نسبت به تمدید آن اقدامی نمی کنند که متأسفانه می تواند مشکل ساز باشد. این موضوع جریمه هم در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اعتبار گواهینامه افراد متفاوت است، تصریح کرد: وی افزود: افرادی که از نظر جسمی و روحی سالم هستند; در ابتدا گواهینامه با اعتبار 10 سال دریافت می کنند. برخی از رانندگان بر اساس شرایط بدنی و نظر کمیته پزشکی گواهینامه زیر 10 سال مثلا یک یا دو سال دریافت می کنند.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راه فراجا ادامه داد: زمانی که اعتبار پروانه در آستانه پایان یافتن است؛ مردم به مراکز پلیس +10 مراجعه و برای تمدید پروانه اقدام کنند. در فرآیند تمدید اعتبار گواهی، پس از ثبت درخواست، فرد تنها برای کنترل سلامت جسمی و روانی به پزشک ارجاع داده می شود.

مشکلات عدم تمدید گواهینامه رانندگی چیست؟

وی با بیان اینکه پلیس هیچ آزمون دیگری اعم از آیین نامه و شهرستان از متقاضیان تمدید پروانه نمی گیرد، گفت: عدم تمدید پروانه مشکلاتی از جمله جریمه و مشکلات بیمه ای را ایجاد می کند. بر اساس متن آیین نامه، راننده باید یک ماه قبل از پایان اعتبار گواهینامه برای تمدید گواهینامه اقدام کند و اگر شخصی به هر دلیلی اعتبار گذرنامه خود را تمدید نکند؛ برای هر سالی که متقاضی برای تمدید اعتبار گواهینامه اقدام می کند مبلغی به عنوان جریمه در نظر گرفته می شود.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا ادامه داد: این مبلغ 25 هزار تومان در سال است که شاید بازدارنده زیادی نباشد. اما عدم تمدید اعتبار گواهی عواقب دیگری به جز جریمه دارد.

کرمی اسد درباره عواقب عدم تمدید اعتبار گواهینامه رانندگی گفت: راننده ای که گواهینامه او اعتبار ندارد؛ راننده ای که گواهینامه او اعتبار ندارد. در صورت بروز حادثه نمی تواند از بیمه ها خسارت دریافت کند. در قراردادهای برخی بیمه ها آمده است که بیمه به متقاضیانی که گواهینامه آنها منقضی شده است خسارتی پرداخت نمی کند. او امتناع می کند.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا ادامه داد: زمانی که مردم گواهینامه خود را تمدید نمی کنند; در واقع آنها به دکتر هم نرفتند. بنابراین اگر در تصادفات مشخص شود که راننده ای که گواهینامه او منقضی شده است، دچار مشکلات جسمی یا روحی شده است. مسلما این مسائل مشکلات دیگری را برای راننده متخلف ایجاد می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا