اخبار سلامت

جهش آموزش پزشکی پس از پیروزی انقلاب/وجود 1100 پزشک فوق تخصص

به گفته گروه اجتماعی آژانس خبری TASNIM ، سید جیلیل حسینی ، معاون وزیر آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی ، دستاوردهای 46 ساله سیستم آموزش و پرورش در زمینه بهداشت را بیان کرد و گفت: “رسانه یک فرصت ارزشمند برای ارتباط دو طرفه است مردم و دستاوردهای بهداشتی و چالش های خود را معرفی می کنند.

وی با اشاره به افزایش حقوق دستیاران و کارورزان و همچنین رسمیت دستیار به عنوان شغل ، اظهار داشت: از ابتدای سال 1404 ، اگر توسط مجمع مشورتی اسلامی تصویب شود ، دوره دستیار به عنوان شغل شناخته شده است و دستیاران می توانند یک مزایای شغلی باشند. و برای بهره مندی از بیمه

برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی تسهیل کنید

معاون وزیر آموزش و پرورش وزارت بهداشت ، نقش تسهیل این معاون برای دانشجویان و زبان آموزان را اعلام کرد و افزود: “با بررسی چالش ها و مشکلات دانش آموزان ، ما در تلاش هستیم تا نگرانی های آنها را کاهش دهیم.” ما همچنین برای از بین بردن حقوق اساتید ، مکاتبات انجام داده ایم ، که امیدواریم با وزارت علوم هماهنگ شود.

ظرفیت آموزشی پس از انقلاب را افزایش دهید

حسینی ادغام آموزش بهداشت را به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب در زمینه آموزش پزشکی توصیف کرد و گفت: پس از انقلاب ، تعداد دانشکده های پزشکی از 9 به 70 افزایش یافته است. همچنین تعداد دانشجویان پزشکی افزایش یافته است از 25،000 تا 250،000 و دانشکده از 2،900 تا 22.500.

تحول در برنامه های آموزشی

معاون وزیر آموزش و پرورش وزارت بهداشت ، تغییر در رویکرد برنامه های آموزشی از درمان تا پیشگیری را به عنوان یکی از مهمترین تحولات پس از انقلاب توصیف کرد و گفت: “برنامه های آموزشی متناسب با نیازهای جامعه اصلاح شده است. ” به عنوان مثال ، آموزش پزشکان اجتماعی و پرستاران سالخورده یکی از این تغییرات است.

وی همچنین از ایجاد مراکز توسعه آموزش پزشکی و برنامه های آموزشی مداوم برای پزشکان خبر داد و افزود: “پس از انقلاب ، آموزش مداوم پزشکان مورد نیاز بود و حدود 3 میلیون برنامه آموزشی تاکنون طراحی و اجرا شده است.

موقعیت بین المللی ایران در آموزش پزشکی

معاون وزیر آموزش و پرورش وزارت بهداشت ، اعتباربخشی مراکز آموزشی و دانشگاه ها و موقعیت مهم ایران در فدراسیون جهانی آموزش پزشکی را به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای این زمینه ذکر کرد و تأکید کرد: ادغام سیستم بهداشت آموزش پزشکی دانشگاه ها را به محض وقوع بیماری همه گیر ، دانشگاه ها را آگاه کرده است. تبدیل شوید و روی آن تمرکز کنید. این مدل توجه فدراسیون جهانی آموزش پزشکی را به خود جلب کرده است ، در حالی که برنامه های پزشکی عمومی توسط فدراسیون جهانی آموزش پزشکی تصویب شده است ، بنابراین ایران می تواند برنامه های آموزش پزشکی کشورهای منطقه را ارزیابی و تأیید کند.

وی گفت ، با اشاره به رشد قابل توجه ظرفیت های آموزشی در زمینه حوزه تخصصی ، ظرفیت دستیاران تخصصی از 400 به 58 به 5000 افزایش یافته است. همچنین در ابتدای انقلاب هیچ برنامه و کمک هزینه های تخصصی وجود نداشت ، اما اکنون ما 95 بورس تحصیلی ، 26 نفر تخصصی و بیش از 1100 فارغ التحصیل در این دوره ها داریم.

حسینی همچنین از توسعه بورس های تحصیلی بر اساس نیاز این کشور خبر داد و افزود: زمینه هایی مانند پیوند کبد ، ناباروری ، پیوند کلیه و اورولوژی بازسازی بر اساس نیازهای پزشکی این کشور راه اندازی شده است.

وی با اشاره به رشد دانشجویان دندانپزشکی گفت: “در ابتدای انقلاب ، ما فقط 100 دانش آموز عمومی و 20 دانشجوی متخصص دندانپزشکی داشتیم. اما اکنون بیش از 17000 دانش آموز عمومی و 1،525 دانش آموز تخصصی در این زمینه وجود دارد. کالج های دندانپزشکی نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش وزارت بهداشت ، رشد علمی ایران را یک پشتیبانی ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت که اساتید و دانشجویان توانمند ما و ارتباط با انجمن های علمی جهان ، موقعیت آموزش پزشکی این کشور را برجسته کرده است. با این حال ، برخی از مشکلات ، مانند بدهی دانشگاه و کمبود بودجه ، تأثیر منفی بر توانایی و خلاقیت مدیران دارند که امیدواریم با حمایت از این چالش ها برطرف شود.

در پایان ، وی تأکید کرد: اطلاعات ایرانی و برنامه ریزی اساتید ما را به پیشبرد کیفیت آموزش پزشکی و آموزش نیروی تخصصی برای اطمینان از سلامت مردم سوق داده اند.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا