سلامت خانواده

حمایت سازمان غذا و دارو از تولیدکنندگان با عمق تولید بالا – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران سلامتیاز سه محصول تشخیص آزمایشگاهی مبتنی بر دانش، از جمله کیت های تشخیصی ایمونوفلورسانسدستگاه و کیت ها و کیت های تشخیصی Lipcard کومیلومینسانس رونمایی شد.

سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم رونمایی از سه محصول آزمایشگاهی گفت: حمایت از تولیدکنندگان با عمق تولید بالا اولویت سازمان غذا و دارو است.

بهروز حاجیان تهرانی، مدیرعامل گروه دانش بنیان پیشتاز طب اظهار داشت: فناوری ها کومیلومینسانس و روش تشخیص سریع و دقیق فلورسنت تاکنون در ایران تولید نشده بود و دستگاه ها و کیت های تشخیصی قبلا فقط از شرکت های خارجی به ایران وارد می شد.

وی افزود: در سال های اخیر که مراکز آزمایشگاهی با مشکل تامین پایدار کیت های وارداتی مواجه بوده اند و از سوی دیگر کشور با بحران ارزی مواجه است، تولید داخلی فناوری های پیشرفته آزمایشگاهی می تواند راهکاری برای رفع این مشکل باشد. تامین نیازهای بهداشتی کشور

حاجیان تهرانی گفت: در تامین کیت های آزمایشگاهی با تکیه بر تخصص این دانش بنیان امکان صرفه جویی 250 میلیون دلاری وجود دارد.

بعد سعیدرضا شاه مرادی مدیرکل اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو بر اتخاذ سیاست های حمایتی از تولیدکنندگان داخلی با عمق تولید بالا تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا