سلامت خانواده

تشکیل کارگروه برخورد با سقط عمدی / تولد بیش از 74 هزار نوزاد با مشاوره باروری

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از و به نظر می رسیدصابر جباری بیان کرد: اردوی جوانان جمعیت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون 22 جلسه به منظور اصلاح و ابلاغ بیش از 50 بخشنامه، آیین نامه، بخشنامه ملی در معاونت های مختلف این وزارتخانه برگزار کرده است. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هماهنگی ها و پیگیری های زیادی انجام شده، اظهارات نادرست و نادرست در زمینه ازدواج، باروری و بارداری در شبکه بهداشت و درمان کشور از جمله رفع محدودیت های بارداری در سنین زیر سال. 18 و بالای 35 سال و حرمت سقط جنین قبل از دمیده شدن روح، تبیین و تصحیح شده است.

وی با اشاره به اجرای گام به گام مشاوره باروری منجر به تولد زنده برای اولین بار در کشور، افزود: طراحی و اجرای منشور کرامت مادری مراکز بهداشتی درمانی کشور و الگوی کارنامه جوانان جمعیت روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور از جمله فعالیت های این مرکز است. است.

رئیس کانون جوانان جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه بررسی و تدوین دستورالعمل ها و سرفصل های جدید آموزش دوران ازدواج، طراحی و اجرای برنامه پیشگیری از ناباروری در سلامت کشور است. شبکه و تشکیل کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط جنین عمدی برای اولین بار از دیگر برنامه های وزارت بهداشت پس از ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت است. طراحی و اجرای برنامه آموزشی جامع قانون جمعیت جوانان و فرزندآوری کارکنان شبکه بهداشت و درمان کشور و تربیت 998 مربی از دیگر برنامه های وزارت بهداشت در حوزه جمعیت است.

جباری با بیان اینکه بسته خدماتی آموزش و مشاوره فرزندآوری برای بهورزان و مراقبین سلامت برای اولین بار در کشور تدوین شد، گفت: تجلیل از خانواده های باشکوه و پرجمعیت (بیش از سه فرزند) در بین دانش آموزان، اساتید و کارمندان وزارت بهداشت یکی از برنامه های موثری است که در زمینه توسعه فرهنگی در بین جوانان جامعه اجرا شده است.

با اشاره به تولد 74 هزار و 633 نوزاد به دلیل اجرای طرح مشاوره فرزندآوری در شبکه بهداشت و درمان کشور و با اشاره به تولید بیش از 20 اثر رسانه ملی در قالب پوستر، اینفوگرافی، حرکت – جنبش و تیزر در خصوص جوان بودن جمعیت گفت: نحوه رسیدگی به شکایات مربوط به قانون جوانان جمعیت نیز در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین و ابلاغ شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا