اخبار سلامت

کاهش 2.5 میلیون نفری جمعیت مادران جوان طی 10 سال

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، امیرحسین بانکی پور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به اینکه نرخ باروری در کشور از سال 1393 رو به کاهش بوده است، اظهار داشت: دلیل اصلی این امر این بوده است که کسانی که در جریان تنظیم خانواده بوده اند. و کاهش تولد به دوران مادری رسیده بود، طی 10 سال گذشته نزدیک به 2.5 میلیون مادر 25 تا 40 ساله کاهش یافته و بیشترین آمار باروری نیز در این گروه سنی رخ می دهد.

وی افزود: نتایج قانون جمعیت جوانان بهار امسال مشخص شد و گزارش های دقیق سازمان ثبت احوال و وزارت بهداشت درباره موالید نشان داد که نتایج قانون جمعیت جوانان مثبت بوده و نرخ باروری در 15 استان کشور افزایش یافته است. کشور که یک اتفاق نادر در جهان است. زیرا سیاست بسیاری از کشورهایی که روی مشکل افزایش جمعیت کار می کنند نمی تواند روند جمعیت را تغییر دهد.

افراد تمایل دارند بیش از 2 فرزند داشته باشند اما شرایط به آنها اجازه نمی دهد

بانکی پور ادامه داد: در کشور ما با وجود فشار اقتصادی و کاهش تعداد مادران، سیاست های تشویقی برای بچه دار شدن جواب داده است که نشان می دهد مردم ما مستعد رشد جمعیت و جوان سازی جمعیت هستند. مردم دوست دارند بیش از دو فرزند داشته باشند اما عملا شرایط اجازه نمی دهد بیش از دو فرزند داشته باشند.

رئیس کمیسیون تلفیق طرح جوانان جمعیت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دو سال اول اجرای قانون جوانان جمعیت اصل را بر تعامل گذاشته بودیم زیرا باید حوزه ها و آیین نامه های اجرایی تهیه می شد باید بودجه ها تامین می شد و دستگاه ها قانع می شدند، اما در حال حاضر و با گذشت دو سال از ابلاغ این قانون، تقریباً هیچ بهانه ای برای نبود آیین نامه برای اجرای قانون وجود ندارد. جوانان جمعیت

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا