اخبار سلامت

اهدای عضو پس از ایست قلبی برای نخستین بار در ایران

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، اهدای اعضای بدن به افرادی که دچار مرگ مغزی شده اند امری رایج است، اما اهدای عضو پس از مرگ قلبی به گفته متخصصان بسیار پیچیده است و زمانی که فرد به دلیل بیماری ریوی فوت کند، این امر پیچیده تر می شود. آمبولی

با تلاش متخصصان ایرانی در بیمارستان فیروزگر، برای اولین بار اعضای بدن فردی که بر اثر آمبولی ریه و ایست قلبی فوت کرده بود اهدا شد.

در این روش، قلب به طور مصنوعی زنده نگه داشته شد و ضربان قلب با یک سری دارو حفظ شد. در آمبولی ریه زمان صرفه جویی بسیار کوتاه است و کار بسیار دشواری است که ایران در آن به موفقیت جهانی دست یافت.

در این عمل موفقیت‌آمیز، در مدت 1.5 ساعت، 73 نفر از کادر درمانی بیمارستان و واحد تهیه اعضای بدن دور هم جمع شدند تا این پرونده را به اتاق عمل ببرند که با موفقیت به سه بیمار جان بخشید.

در این روش پزشکی منحصر به فرد، کلیه، قرنیه و کبد یک فرد برای اهدا در اختیار گروه پیوند قرار گرفت. نوآوری های انجام شده در طراحی پمپ قلبی ریوی باعث موفقیت آمیز شدن این عمل شد.

فناوری این اقدام چند رشته ای است. این روش به این صورت است که بیمار روی دستگاه قلبی عروقی ریوی مخصوص می رود و جریان خون از بدن بیمار خارج می شود و پس از رفع جریان خون روی فیلترهای مخصوصی می رود که سموم ایجاد شده در حین کار قلب را از بین می برد. دستگیری. طول می کشد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا