اخبار سلامت

هشدار نسبت به مصرف دئودورانت های صابونی در تابستان

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، مریم رنجبر با اشاره به اینکه در فصول بهار و تابستان با افزایش دمای هوا یکی از مشکلات اصلی اکثر افراد تعریق به ویژه در ناحیه زیر بغل است، اظهار داشت: همیشه استفاده کنید. اسپری یا صابون دئودورانت به عنوان یک راه حل مناسب و موقت بسیار موثر است اما مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که بسیاری از اسپری ها و دئودورانت های صابون زیر بغل که در داروخانه ها و فروشگاه ها به فروش می رسند حاوی موادی مانند پارابن، تریکلوزان، آلومینیوم” و “فتالات”. «این مواد روی پوست و اندام های داخلی بدن عوارضی به جا می گذارند، بنابراین برای انتخاب دئودورانت و اسپری زیر بغل باید با پزشک متخصص مشورت کرد.

وی افزود: آلومینیوم موجود در اسپری ها می تواند غدد عرق را مسدود کرده و توسط بافت لنفاوی مرتبط با غدد لنفاوی زیر بغل جذب شود و در دراز مدت باعث بزرگ شدن سینه و افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه شود. علاوه بر این، پارابن موجود در دئودورانت ها و اسپری های غیر دارویی یک ماده سرطان زا است که می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه بهتر است از دئودورانت های فاقد پارابن استفاده شود، گفت: بسیاری از اسپری ها به ویژه آنهایی که معطر هستند، عطر آن ها می تواند حساسیت زا باشد و عوارض و حساسیت های پوستی مانند پوسته شدن، قرمزی و خارش ایجاد کند. ناحیه پایین ایجاد آغوش علاوه بر این، آلومینیوم و مشتقات آن در بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی به دلیل استفاده طولانی مدت باعث ناباروری می شود، بنابراین انتخاب بهتر استفاده از دئودورانت های کرمی است که این مواد را ندارند یا در صورت وجود، مقدار آنها کمتر است.

وی درباره استفاده از دئودورانت ها در دوران بارداری نیز اظهار داشت: استفاده زیاد از اسپری های ضد تعریق در دوران بارداری می تواند باعث اختلال در رشد و رشد مغز نوزاد شود و حتی باعث ایجاد آسم و آلرژی در نوزاد شود. دئودورانت های کرمی انتخاب کم خطرتری هستند، اما چه در دوران بارداری و چه در شرایط عادی، برای استفاده از دئودورانت های صابون و اسپری و استفاده از دئودورانت ها و اسپری های بدون پارابن، بدون آلومینیوم و یا بدون کرم باید با پزشک متخصص مشورت کنید.

این متخصص پوست همچنین با اشاره به راه های دیگر کاهش تعریق در فصل تابستان تصریح کرد: برای بهبود میزان تعریق و کاهش میزان تعریق، راه های جایگزین مانند تزریق بوتاکس زیر جلدی، استفاده از شوینده های ضد قارچ و ضد باکتری و … و داروهای تجویز شده توسط پزشک متخصص قابل استفاده است. استفاده شده. لیزر مو نیز روشی موثر برای کاهش میزان تعریق است زیرا با کاهش فولیکول های مو میزان تعریق را کاهش می دهد اما تمامی این موارد باید با نظر پزشک متخصص انجام شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا