سقط جنین جایی در فرهنگ ایران ندارد – خبرگزاری خبرنامه Mehr از ایران و جهان

به گفته خبرنگار خبرگزار خبرنامه مهر ، محسن رضه ، عضو دانشکده دانشگاه علوم پزشکی ، در کمپین خبری NAFS در مورد موضوع اخلاق پزشکی و هستی شناسی جنین گفت: بیدار شدن جنین از نظر اخلاقی به چالش کشیده شده است. تصور کنید که یک پزشک اخلاقی در حال انجام سقط جنین است. در استدلال های منطقی ما ، می گوییم که جان یکی است آیا منطقی است؟ مهم است
وی افزود: “مسئله سقط جنین جدی است ، و هنگامی که شخصی از عزت اخلاقی برخوردار باشد ، از بین بردن آن یک قتل تلقی می شود و جایی در فرهنگ ایرانی نخواهد داشت.”
در پاسخ به این سؤال که آیا سلامت مادر یا جنین مهم است ، رضئی اعتراف کرد: منابع Taqlid می گویند که زندگی دو نفر در معرض خطر است ، در شرایطی که زندگی مادر در معرض خطر باشد ، ما باید بارداری را خاتمه دهد ، اما تلاش برای احیای کودک است. این کار همچنین باید انجام شود ، یعنی هنگامی که بارداری به پایان می رسد ، تیم احیاء جنین یک ساعت و نیم را صرف تلاش برای احیاء جنین می کند و احیاء دو نفر برای ما مهم خواهد بود.
وی ادامه داد: در هفته های اولیه ، یعنی ششم و هفتم ، اگر شواهدی وجود داشته باشد مبنی بر اینکه زندگی مادر در معرض خطر است ، زندگی مادر اولویت خواهد بود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی در پاسخ به این سؤال که برای جلوگیری از سقط جنین خودسرانه ، باید مراکز سقط جنین را معرفی کنیم یا نه؟ وی توضیح داد: زیرا شخص مرتکب تخلف می شود ، که فعالیت غیر اخلاقی نمی تواند مجاز باشد. قوانین از تخلفات جلوگیری می کنند ، در صورت سقط جنین ، اگر جامعه دیدگاه بازدارنده داشته باشد ، بهتر عمل خواهد کرد. اگر چارچوب را حذف کنیم یا آن را بازتر کنیم ، سقط جنین افزایش می یابد ، بنابراین این چارچوب به شدت یک عامل کاهش دهنده محسوب می شود.