بهداشت و درمان

اگر سلامتی خود را دوست دارید، مهربان بمانید!

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر دایچی شیمبو، متخصص قلب و عروق در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در نیویورک می گوید: «اگر فردی هستید که همیشه عصبانی می شوید، آسیب مزمن به رگ های خونی خود دارید. سلامت جو).

تیم او آزمایش‌هایی را انجام داد که در آن فعالیت رگ‌های خونی در حالی که افراد در حالت خشم در مقابل حالت‌های اضطراب، غم و اندوه یا احساسات خنثی بودند، کنترل می‌شد.

آنها دریافتند که حالت خشم ذهنی با ناتوانی موقت رگ های خونی در گشاد شدن همراه است. این اثرات تا 40 دقیقه پس از پایان طغیان خشم ادامه داشت.

شیمبو افزود: «این تحقیق همچنین راه را برای ترویج مداخلات مدیریت خشم به عنوان راهی برای کمک به پیشگیری از بیماری قلبی، یکی از علل اصلی مرگ، باز می کند.

این مطالعه شامل 280 بزرگسال سالم ساکن شهر نیویورک زیر 74 سال بود. این گروه جوان – با میانگین سنی 26 سال – و بدون سابقه بیماری قلبی یا عوامل خطر اصلی قلبی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا بودند. یا دیابت

همه شرکت‌کنندگان از نظر تغییرات در رگ‌های خونی بازو تحت نظر قرار گرفتند و سپس از آنها خواسته شد تا در مکالمات هشت دقیقه‌ای یا خواندن‌های بسیار شخصی که حالات عاطفی متفاوتی را برانگیخته‌اند شرکت کنند – خشم، غم، اضطراب، یا اصلاً هیچ احساس شدیدی نداشتند. .

گروه شیمبو دریافتند که هنگام عصبانیت از گشاد شدن عروق خونی سالم جلوگیری می شود.

این تیم خاطرنشان کرد که این مورد در میان افرادی که در حالت اضطراب یا اندوه بودند، صدق نمی کند.

محققان خاطرنشان کردند: اختلال در اتساع عروق اغلب پیش‌آهنگی برای تجمع خطرناک چربی در دیواره شریان‌ها است که به عنوان تصلب شرایین شناخته می‌شود، که می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد.

شیمبو گفت: “این آسیب مزمن ناشی از عصبانیت در طول زمان ممکن است در نهایت اثرات جبران ناپذیری بر سلامت عروق داشته باشد و در نهایت خطر بیماری قلبی را افزایش دهد.”

او گفت: «هنوز مشخص نیست که چگونه خشم گشاد شدن رگ های خونی را مختل می کند. شاید سیستم عصبی خودمختار هورمون های استرس یا التهاب رگ ها را فعال کند. تنها تحقیقات بیشتر می تواند مکانیسم های دقیق را آشکار کند.

آیا حالات عاطفی مثبت، مانند شادی یا خنده، می توانند با اثرات منفی خشم بر قلب مقابله کنند؟ تحقیقات بیشتر می تواند این سوال را نیز روشن کند.

این تیم گفت که در این بین، مدیریت خشم همیشه ایده خوبی برای سلامت روحی و جسمی است.

ورزش، یوگا، تنفس عمیق و درمان شناختی رفتاری (CBT) همگی مسیرهای بالقوه ای برای زندگی با خشم کمتر هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا