بهداشت و درمان

کارکردن در فضای باز و خطر ابتلا به سرطان پوست

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، بسیاری از افرادی که در هوای گرم در فضای باز کار می کنند از استفاده از کرم ضد آفتاب و استفاده از کلاه خودداری می کنند که می تواند سلامت آنها را به خطر بیندازد.

بر اساس یک نظرسنجی جدید توسط آکادمی پوست آمریکا، افرادی که در فضای باز کار می کنند بیشتر در معرض آفتاب سوختگی قرار می گیرند و خود را در معرض خطر سرطان پوست قرار می دهند.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، این نظرسنجی نشان داد که حدود نیمی از کارگران فضای باز در سال 2023 دچار آفتاب سوختگی خواهند شد و این آمار به طور کلی با 36 درصد گزارش شده توسط آمریکایی ها مقایسه می شود.

به گفته یک متخصص، از آنجایی که اکثر کارگران بیرون از منزل در ساعات اوج روز در معرض نور خورشید هستند، بسیار مهم است که اقدامات محافظتی در برابر آفتاب را به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود برای محافظت در برابر سرطان پوست لحاظ کنید. به اتخاذ

متخصصان بر این باورند که تشخیص زودهنگام کلید درمان موفقیت آمیز این بیماری است که برای سایر سرطان ها نیز مهم است.

علائمی که باید در خال های خود مراقب باشید عبارتند از:

– شکل نامنظم

سرویس بهداشت ملی (NHS) می گوید که خال ها طبیعی هستند و دارای حاشیه صاف و رنگ یکنواخت هستند. اما ملانوم، توموری ناشی از سلول‌های حاوی ملانین، که تومور پوستی در نظر گرفته می‌شود، اغلب نامنظم است، ممکن است دو نیمه داشته باشد و هر نیمه شکل و مرز ناهموار متفاوتی داشته باشد.

– رنگ مخلوط

خال طبیعی معمولا تک رنگ است، اما ملانوما اغلب ترکیبی از دو یا چند رنگ دارد یا توزیع رنگ ها نامتناسب است.

– اندازه

ملانوما معمولاً بزرگتر از یک خال معمولی است و در بیشتر مواقع قطر آن بیش از شش میلی متر است.

– دگرگونی

به گفته متخصصان پوست، در صورت مشاهده خال جدید یا تغییر در خال های موجود، باید به پزشک مراجعه کنید.

– خونریزی/خارش

علائم دیگری که باید مراقب آنها بود خال های متورم و دردناک، خونریزی یا خال های خارش دار هستند.

اگر هر یک از این علائم را روی پوست خود مشاهده کردید، باید برای احتیاط بیشتر به پزشک مراجعه کنید تا خال را بررسی کند.

همانطور که متخصصان پوست توصیه می کنند، بهتر است کمتر در معرض آفتاب قرار بگیرید – در سایه بمانید و سر و بدن خود را بپوشانید – و به طور مرتب از ضد آفتاب استفاده کنید.

داشتن پوست روشن، سابقه آفتاب سوختگی، قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش، زندگی در نزدیکی خط استوا یا در ارتفاعات بالا، داشتن خال های زیاد یا غیرعادی، سابقه خانوادگی و ضعف سیستم ایمنی از جمله عواملی هستند که ممکن است خطر ابتلا به ملانوم را افزایش دهند. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا