بهداشت و درمان

علائم اولیه آلزایمر در کدام قسمت بدن ظاهر می‌شود؟

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، دندانپزشک برجسته این مطالعه معتقد است که رعایت نکردن بهداشت نامناسب دهان و دندان می تواند هشدار اولیه ای باشد که فرد ممکن است با بیماری آلزایمر دست و پنجه نرم کند.

وی اعلام کرده است که اختلال در سلامت دهان و دندان افراد می تواند نشانه اولیه بیماری آلزایمر باشد.

دکتر اسمیتا، دندانپزشک شرکت کننده در این مطالعه، گفت که بهداشت دهان و دندان می تواند یک علامت هشدار اولیه باشد که ممکن است فردی از نوعی زوال عقل رنج ببرد.

این متخصص گفت: برخی از علائم اولیه بیماری آلزایمر مربوط به دهانی است که به خوبی از آن مراقبت نمی شود.

سایر منابع رسمی نیز تایید کرده اند که افراد مبتلا به زوال عقل از بهداشت و مراقبت شخصی بی توجهی می کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ایالات متحده، بی توجهی به بهداشت و مراقبت شخصی را یکی از 10 علامت هشدار دهنده اولیه بیماری آلزایمر می داند.

اسمیتا هشدار داد که مقادیر بیش از حد پلاک و تارتار، و همچنین لثه ها و حفره های متورم یا خونریزی، علائم هشدار دهنده بی توجهی و سلامت ضعیف دندان هستند.

وی افزود: این موارد یا برای ما دندانپزشکان قابل مشاهده است و یا از شکایت بیمار از درد هنگام لمس یا دمیدن هوا روی دندان مشهود است.

این دندانپزشک همچنین خاطرنشان کرد که ظاهر کلی فرد در تشخیص بیماری آلزایمر بسیار مهم است.

فرمود: به عبارت ساده، اینها نشانه بی توجهی است. ما به عنوان دندانپزشک، باکتری هایی مانند Porphyromonas gingivalis که با این بیماری مرتبط هستند را جدا و شناسایی نمی کنیم و آن را به دانشمندان واگذار می کنیم.

اکنون، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد شکل خاصی از باکتری – Porphyromonas gingivalis – که در حفره‌ها یافت می‌شود، به شدت بین بیماران آلزایمر و بیماری پریودنتال مرتبط است.

بر اساس نتایج تحقیقات سال 2020، این باکتری به شدت با آرتریت روماتوئید و بیماری آلزایمر نیز مرتبط است.

اسمیتا خاطرنشان کرد: افراد می توانند با مراجعه منظم به دندانپزشک و رعایت اصول بهداشت دهان و دندان از رشد این باکتری جلوگیری کنند.

وی گفت: بیماران برای معاینه و ویزیت بهداشتی به طور مرتب به دندانپزشک خود مراجعه کنند تا همگام با درمان باشند و با کاهش تعداد باکتری ها از بدتر شدن وضعیت جلوگیری کنند.

این متخصص همچنین از افرادی که اعضای خانواده یا دوستانشان به بیماری آلزایمر مبتلا هستند، خواست در ویزیت دندانپزشکی آنها را همراهی کنند تا علائم عدم رعایت بهداشت دهان و دندان را تشخیص دهند.

افراد می توانند با مراجعه منظم به دندانپزشک و رعایت اصول بهداشت دهان و دندان از رشد این باکتری جلوگیری کنند.

بیماران باید به طور منظم برای معاینات و معاینات بهداشتی به دندانپزشک خود مراجعه کنند تا با درمان هماهنگی داشته باشند و با کاهش تعداد باکتری ها از بدتر شدن وضعیت جلوگیری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا