بهداشت و درمان

گسترش واکسیناسیون پنوموکوک به ۷ استان / اجرای آزمایشی واکسیناسیون روتاویروس در ۲ استان

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، دکتر حسین فرشیدی در مراسم رونمایی از واکسن پنوموکوک و روتاویروس که صبح یکشنبه 3 اردیبهشت ماه همزمان با افتتاحیه این واکسن برگزار شد، گفت: «کمپین ملی کودک سالم ایران سلامت» گفت: درمان رایگان کودکان کمتر از هفت سال اقدام ارزشمندی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه امروز سبد واکسیناسیون کشور در حال گسترش است، افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز واکسن های زیادی در سبد واکسیناسیون کشور قرار گرفته است. در حال حاضر از 2 واکسن جدید پنوموکوک و روتاویروس علیه ذات الریه و بیماری های گوارشی استفاده کرده ایم.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون گسترده کشور از دهه 60 آغاز شد افزود: واکسیناسیون گسترده کشوری علیه شش بیماری را در کشور آغاز کردیم در حالی که واکسیناسیون این بیماری ها در دنیا 10 سال قبل از واکسیناسیون کشوری آغاز شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: میزان مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در روزهای اول انقلاب حدود 150 هزار نفر بود که این میزان به 13 هزار نفر رسیده است. واکسیناسیون گسترده ملی، همراه با ارائه مراقبت های بهداشتی، در کاهش مرگ و میر کودکان زیر هفت سال نقش دارد.

وی درباره تزریق واکسن پنوموکوک در کشور گفت: در روزهای پایانی سال گذشته تزریق آزمایشی واکسن پنوموکوک را در «بندر خمر» به صورت پایلوت اجرا کردیم. در حال حاضر واکسن پنوموکوک در هفت استان و 19 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی تزریق می شود.

فرشیدی درباره تزریق واکسن روتاویروس گفت: واکسن روتاویروس را به صورت پایلوت در 2 استان جنوبی بر اساس شیوع پنوموکوک شروع کردیم. تزریق واکسن روتاویروس تا قبل از فصل تابستان در کل کشور اجرا می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا