اخبار سلامت

مراقب تغییر شکل ظاهری کنسروها باشید

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، هاله سمیعی اظهار داشت: شکل قوطی را می توان به روش های مختلف تغییر داد به طوری که یک قسمت آن متورم و فشرده و طرف دیگر برجسته باشد یا دیواره قوطی آسیب دیده باشد. به دلیل حمل و نقل و موارد دیگر. اما اگر پهلوها یا فقط یک طرف قوطی متورم باشد و علت آن ضربه نخورده باشد. ممکن است مشکلی در سلامت مواد غذایی کنسرو شده وجود داشته باشد.

وی افزود: در مورد قوطی هایی که یک طرف آن برآمدگی دارد، اگر با سوراخ کردن قوطی مقدار زیادی گاز خارج شود به معنای پوسیده بودن محتویات قوطی است. لازم به ذکر است که هنگام بازکردن قوطی های سالم مقدار کمی هوا به داخل آنها کشیده می شود که نباید با خروج گاز اشتباه گرفته شود.

به گفته معاون مدیرکل فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو، تورم قوطی ها در مورد قوطی هایی که بیش از یک سال از تاریخ تولید آنها می گذرد، مربوط به تولید گاز هیدروژن و در نتیجه است. واکنش بین غذا و فلز قوطی (خوردگی قوطی) یا تولید گاز دی اکسید کربن نتیجه رشد میکروب ها در داخل قوطی ها است.

وی تاکید کرد: قبل از مصرف کنسروها، برای از بین بردن سم احتمالی خطرناک «بوتولیسم» موجود در تمامی کنسروها از جمله لوبیا، ذرت و …، قوطی ها را حداقل به مدت 20 دقیقه در آب بجوشانید.

سامی خاطرنشان کرد: از آنجایی که نمی توان از مصرف کنندگان انتظار داشت که تفاوت بین انواع تورم ایجاد شده در کنسروها را تشخیص دهند، برای اطمینان از سلامت محصول از مصرف کنسروهایی که مشکوک به آلودگی، فرورفتگی، برآمدگی یا هرگونه تغییر ظاهری هستند خودداری کنید.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا