اخبار سلامت

هر ساعت اضافه کاری پرستاران 28000 تا 30000 تومان است

عباس عبادی در آستانه روز جهانی پرستار در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، درباره میزان اضافه کاری پرستاران اظهار داشت: در حال حاضر اضافه کاری پرستاران بین 20 تا 45 هزار تومان به ازای هر ساعت کار است. ، و در کل می توان گفت در سال 1403 میانگین اضافه کاری پرستاران 28 تا 30 هزار تومان است!

وی ادامه داد: وزارت بهداشت پیشنهادات خود را برای افزایش اضافه کار پرستاران به سازمان امور اداری و استخدامی کشور ارائه کرده و فرمولی را ارائه کرده است اما هنوز بازخورد عملیاتی را ندیده ایم.

عبادی افزود: به منظور بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی پرستاران، نسخه اولیه لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران تهیه شده و پس از بررسی نهایی از نظر قانونی در وزارت بهداشت، به تصویب می رسد. به هیات دولت ارسال شده و در صورت تایید برای بهبود وضعیت معیشتی مورد استفاده قرار می گیرد. پرستاران کمک خواهند کرد و یکی از قسمت هایی که در این لایحه دیده می شود بحث افزایش اضافه کاری پرستاران است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره تعداد پرستاران فعال در کشور نیز گفت: در حال حاضر 230 هزار نفر در گروه پرستاری در مراکز درمانی فعال هستند؛ در حال حاضر 230 هزار نفر در گروه پرستاری در مراکز درمانی فعال هستند. با توجه به اینکه این تعداد بخش مهمی از جمعیت 550 هزار نفری کارکنان وزارت بهداشت را تشکیل می‌دهد، پرستاران می‌توانند در شاخص‌های مختلف نظام سلامت مؤثر باشند و رضایت آنها رضایت خدمت گیرندگان را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا