بهداشت و درمان

کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌ عروقی با مصرف زردچوبه

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، زردچوبه هزاران سال است که به عنوان یک داروی گیاهی استفاده می شود، زردچوبه فواید بالقوه ای برای محافظت از کبد، تقویت سیستم ایمنی و کاهش آرتروز دارد، بنابراین با افزودن زردچوبه به رژیم غذایی سلامتی را می توان تا حد زیادی بهبود بخشید، مزایای استفاده از زردچوبه به شرح زیر است:

کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی

نتایج بررسی ها نشان می دهد که زردچوبه دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است و به رقیق شدن خون، کاهش کلسترول خون و جلوگیری از تنگ شدن رگ ها کمک می کند و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

پیشگیری از سرطان

کورکومین که ماده اصلی گیاه زردچوبه است، خطر آسیب سلولی و سرطان را کاهش می دهد، زیرا یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب است. علاوه بر این، نتایج مطالعات نشان می دهد که کورکومین دارای اثرات ضد توموری است که از تشکیل تومورها و گسترش سلول های خطرناک جلوگیری می کند.

کاهش التهاب

خواص ضد التهابی قوی زردچوبه که بیشتر به ماده فعال زیستی کورکومین نسبت داده می شود، مستقیماً اثر واسطه های التهابی را کنترل کرده و از بروز التهاب که عامل اصلی بسیاری از بیماری ها است، جلوگیری می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

تقویت سیستم ایمنی یکی از مزایای اصلی استفاده از زردچوبه است، زیرا دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. از آنجایی که کورکومین به خوبی جذب جریان خون نمی شود، مصرف آن با فلفل سیاه به جذب آن کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا