اخبار سلامت

قیمت دارو در ایران بالا نیست/ تجویز و مصرف غیرمنطقی است

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، سید حیدر محمدی در دومین همایش ملی تجویز و مصرف منطقی دارو که در اصفهان برگزار شد، با تاکید بر اهمیت بحث تجویز و مصرف منطقی دارو، اظهار داشت: ما معتقدیم که که علیرغم همه تلاش های صورت گرفته هنوز مصرف دارو و تجویز دارو در کشور منطقی نشده است و این موضوع دلایل متعددی دارد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ما معتقدیم قیمت دارو در ایران بالا نیست به شرط اینکه به درستی تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

وی ادامه داد: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت تقریبا نیمی از داروها به صورت نامناسب تجویز و مصرف می شوند. در عين حال، نيمي از بيماران در مصرف صحيح داروها ناتوان هستند. در این میان، استفاده نامناسب از مواد مخدر می تواند منجر به اتلاف منابع شود.

محمدی با اشاره به چالش های اصلی مصرف و تجویز منطقی دارو در کشور، تصریح کرد: سازمان غذا و دارو کمیته ملی مصرف و تجویز منطقی دارو در این زمینه تشکیل داده و دستورالعمل های مربوطه در این زمینه تدوین شده است. توجه.

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین به اقدامات مربوط به عرضه پایدار دارو و آموزش های انجام شده در راستای مصرف منطقی و تجویز دارو در دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: کمیته ملی مصرف و تجویز منطقی داروها دارو از سال 1398 در کشور تشکیل شده و هدف از تشکیل این کمیته ارتقای سطح خدمات در حوزه دارو و ارائه الگوی صحیح مصرف دارو بوده است.

وی گفت: بحث مصرف منطقی همیشه به معنای کاهش مصرف نیست، بلکه در برخی موارد داروهایی که باید مصرف شوند به درستی مصرف نمی شوند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا