بهداشت و درمان

ماندگاری بالای سموم روی توت فرنگی/ روش شُستن توت فرنگی

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، مریم امینی با اشاره به اینکه محیط گرم و مرطوب گلخانه شرایط مناسبی را برای رشد آفات و حشرات فراهم می کند، گفت: از طرفی توت فرنگی یک گیاه است. میوه حساسی که به سرعت توسط آفات آسیب می بیند. .

وی افزود: کشاورزان برای کاهش آسیب به بافت میوه باید از سموم و حشره کش ها استفاده کنند.

یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه توت فرنگی دارای دوره رشد کوتاهی است، خاطرنشان کرد: میوه توت فرنگی پس از رسیدن مدت زیادی روی گیاه باقی نمی ماند، بنابراین در بیشتر موارد حداقل زمان لازم برای تجزیه سموم نیست. مشاهده شده.

مدیر گروه تفسیر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یافتن بهترین روش برای پاکسازی و شستن توت فرنگی را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: ظهور بیماری های ویروسی و عفونی روش های شست و شوی توت ها را بیش از پیش مورد توجه قرار داده است. پوست توت فرنگی صاف نیست و به دلیل منافذ زیاد آن، سموم ماندگاری زیادی روی پوست دارند.

امینی با اشاره به اینکه طی تحقیقاتی که در سال 2023 انجام شد، فرو بردن توت فرنگی در محلول آبی حاوی سه درصد سرکه و سپس شستشو با آب، سموم آن را تا 48 درصد کاهش می دهد، افزود: اگر توت فرنگی را در محلول آبی سه درصد قرار دهیم، اگر آن را غوطه ور کنیم. و درصد نمک را آبکشی کنید، سموم آن 45 درصد کاهش می یابد و در نهایت فرو بردن توت فرنگی در آب خالی و سپس آبکشی تنها 25 درصد یا یک چهارم این سموم را کاهش می دهد.

عضو هیئت علی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توصیه کرد: به طور کلی ابتدا لکه های توت فرنگی را با آب پاک کنید سپس محلول آب و سرکه (چهار قسمت آب و یک قسمت سرکه سفید) یا جوش شیرین به آن اضافه کنید. حدود یک چهارم سرکه و 20 دقیقه در جوش شیرین خیس کنید و سپس بشویید.

وی ادامه داد: برای از بین بردن کرم داخل توت فرنگی نیز توصیه می شود میوه را چند دقیقه در آب نمک نگه دارید تا حشرات و کرم از بین بروند. برای تهیه آب نمک، حدود یک قاشق غذاخوری نمک را به یک کاسه متوسط ​​آب گرم اضافه کنید. و بگذارید حل شود سپس توت فرنگی ها را در آب نمک بریزید و بگذارید حدود پنج دقیقه خیس بخورد و در آخر توت ها را با آب تمیز بشویید.

امینی افزود: اگر قصد دارید از جوش شیرین برای شستن توت فرنگی استفاده کنید، یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با چهار لیوان آب مخلوط کنید و هم بزنید تا حل شود، سپس توت فرنگی ها را به مخلوط اضافه کنید و اجازه دهید حبه ها را به مدت 10 دقیقه در مخلوط خیس کنید. تا 15 دقیقه، سپس میوه را تمیز بشویید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا