بهداشت و درمان

دارو در ایران گران نیست اگر پوشش بیمه‌ها درست باشد

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، سیحیدر محمدی با تاکید بر اهمیت بحث مصرف منطقی و تجویز دارو، افزود: معتقدیم علیرغم همه تلاش های انجام شده، استفاده و تجویز دارو در کشور منطقی نشده است و دلایل متعددی برای این امر وجود دارد. .

وی ادامه داد: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت تقریبا نیمی از داروها به صورت نامناسب تجویز و مصرف می شوند. در عين حال، نيمي از بيماران در مصرف صحيح داروها ناتوان هستند. در این میان، استفاده نامناسب از مواد مخدر می تواند منجر به اتلاف منابع شود.

محمدی با اشاره به چالش های اصلی مصرف و تجویز منطقی دارو در کشور، تصریح کرد: سازمان غذا و دارو کمیته ملی مصرف و تجویز منطقی دارو در این زمینه تشکیل داده و دستورالعمل های مربوطه در این زمینه تدوین شده است. توجه.

وی همچنین به اقدامات مربوط به عرضه پایدار دارو و آموزش های انجام شده در راستای مصرف منطقی و تجویز دارو در دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: کمیته ملی مصرف و تجویز منطقی دارو در کشور تشکیل شده است. از سال 1379 و هدف از تشکیل این کمیته ارتقای سطح خدمات می باشد. در زمینه پزشکی و ارائه الگوی صحیح مصرف داروها بوده است.

محمدی ادامه داد: بحث مصرف منطقی همیشه به معنای کاهش مصرف نیست، بلکه در برخی موارد داروهایی که باید مصرف شوند به درستی مصرف نمی شوند.

وی گفت: تامین دارو در کشور سخت است و تامین نقدینگی، تامین مواد اولیه و ارز مشکل است و امیدواریم با مجموعه اقداماتی، نسخه و مصرف دارو در کشور مدیریت شود. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا