اخبار سلامت

لزوم هماهنگی ادارات ری با بیمارستان هفت تیر در مواقع بحران

به گزارش سلامت جو از ری ، مجتبی خالدی ظهر امروز در کنگره ری و گفتمان سلامت که در بیمارستان شهدای هفتم شهرری شهرری برگزار شد، اظهار داشت: 41 نوع بلا در دنیا رخ می دهد که از این تعداد تقریباً 31 نوع بلا در کشور ما رخ داده است. کشور تاکنون از بین آنها 11 نوع بلایای متاثر بر بخش بهداشت و درمان است و باید آمادگی مقابله با این بلایا را در حوزه بهداشت و درمان تقویت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ری راه ارتباطی و ورودی 18 استان جنوبی و غربی است، افزود: در شهرستان ری مشکلات زیادی در حوزه سلامت از جمله بافت فرسوده، تراکم جمعیت، جمعیت سالمند، مسیرهای تردد درون شهری وجود دارد. و مسیرهای بزرگراهی که در مواقع بلایای طبیعی اهمیت ویژه ای خواهد داشت.

رئیس مرکز هدایت عملیات بحران سازمان اورژانس کشور در ادامه از عدم حضور استاندار در کنگره سلامت گلایه کرد و گفت: در حوزه سلامت اقدامات عملیاتی فراوان و خدمات ارزنده ای به مردم ارائه می شود اما برخی اقدامات انجام می شود. نیازمند توسعه ارتباطات بین نهادهای مختلف در سطح شهر است. در این زمینه فرمانداران و شهرداران در زمان مدیریت بحران به کادر درمانی کمک خواهند کرد.

خالدی تصریح کرد: همه عوامل در حوزه پزشکی و پیراپزشکی کار خود را به خوبی انجام می دهند اما وقتی تعداد مجروحان زیاد می شود کار سخت می شود مثل زمانی که برق بیمارستان هفت تیر و بیماران بخش ویژه قطع شد. نیاز به خدمات خاص داشت

وی ادامه داد: در مواقع اضطراری باید به طور مرتب از اورژانس بازدید شود و سایر دستگاه ها با بیمارستان هماهنگی داشته باشند تا در مواقع بحران در کمترین زمان ممکن به بیمارستان خدمات رسانی شود.

رئیس مرکز مدیریت عملیات بحران سازمان اورژانس کشور گفت: در حوزه بحران و سلامت، بیمارستان هفت تیر یکی از بیمارستان های کلیدی کشور است، چرا که در صورت بروز یک عیب مهم در بیمارستان داریم. در صورت وقوع حادثه، تمامی مصدومان و بیماران به این بیمارستان منتقل خواهند شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا