بهداشت و درمان

هرکودک ایرانی ۱۲ ساله ۲ دندان پوسیده دارد

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، علی تاجرنیا روز پنجشنبه در حاشیه سمپوزیوم بین المللی دندانپزشکی که در هتل استقلال برگزار شد، افزود: سلامت دهان و دندان در سلامت جامعه بسیار موثر است و با توجه به اینکه درمان های دندانپزشکی بسیار موثر است. از نظر تجهیزات گران است. با خودمراقبتی و افزایش سلامت می توانیم بیماری های دهان و دندان را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: مصرف غذاهای شیرین، بسیار ترش، استفاده از غذاهای چسبناک و فست فودها در افزایش پوسیدگی دندان موثر است و باید کمتر مصرف شود.

تاجرنیا تصریح کرد: استفاده از مسواک، خمیر دندان، نخ دندان و دهان شویه برای کاهش میکروب های دهان، پوسیدگی و کاهش التهاب لثه ضروری است و والدین باید از 2 سالگی برای کودکان مسواک انگشتی تهیه کنند و نحوه مسواک زدن را به آنها آموزش دهند. با توجه به اینکه از 6 سالگی به بعد دندان های دائمی رشد می کنند، برنامه های فلوراید تراپی نیز می تواند کمک کننده باشد.

وی با بیان اینکه ایران در زمینه تحقیقات دندانپزشکی و تولید مقالات دندانپزشکی رتبه اول را در جهان دارد، گفت: پایه و اساس دانش دندانپزشکی در کشور به خوبی مستقر شده و همواره در حال حرکت و پیشرفت است. دندانپزشکی مدرن کشورهای دیگر

وی تصریح کرد: دانش دندانپزشکی ما با اساتید آموزش دیده جایگاه خوبی را حفظ کرده و فاصله ایران با دنیا کم است.

حمایت خوب دولت در ارائه ایمپلنت

محسن ناصری تولیدکننده در حوزه دندانپزشکی نیز گفت: اکنون با کیفیت ترین ایمپلنت های دندانی در کشور عرضه می شود و دولت حمایت های خوبی داشته و مدیریت خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به توسعه توریسم درمانی در حوزه ایمپلنت در کشور گفت: هر ساله بسیاری از ایرانیان مقیم خارج و خارجی به ایران می آیند و درمان ایمپلنت را انجام می دهند و دلیل آن هم این است که پزشکان مجرب داریم، دستمزدها کمتر است. . و در این زمینه قیمت کمتری نسبت به دنیا دارد.

تولید محصولات بازسازی استخوان در کشور

ناصری با اشاره به اینکه فناوری تولید ایمپلنت در ایران وجود دارد، گفت: اکنون فرآورده های جانبی بازسازی استخوان در کشور تولید می شود و دیگر نیازی به این بخش نداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا