علمی و فناوری

ایجاد دفتر پارک فناوری پردیس در مسکو

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)مجتبی جبارپور در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه دارای بخش های مختلفی است که 450 شرکت به ارائه محصولات خود پرداختند.

وی محوریت این دوره از نمایشگاه را حضور شرکت های دارای نقش موثر در نوآوری و فناوری دانست و تصریح کرد: از این رو شرکت هایی که در سال گذشته محصول جدیدی تولید کرده اند در این نمایشگاه حضور دارند.

جبارپور نوآوری در فناوری را از دیگر رویکردهای این نمایشگاه برشمرد و گفت: در همین راستا غرفه ای با نام پایونرز در نمایشگاه اینوتکس ایجاد شد و با انتشار فراخوان، شرکت های دارای محصولات جدید شناسایی شدند و در در روزهای برگزاری این نمایشگاه، محصولات آنها انتخاب شد. رونمایی خواهد شد تا راه تجاری سازی آنها هموار شود.

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس تعداد این محصولات را بیش از 20 محصول عنوان کرد و ادامه داد: در روز اول اینوتکس از 3 نمونه از این محصولات رونمایی شد و امروز 2 نمونه دیگر رونمایی می شود.

وی با اشاره به بخش‌های رویداد این نمایشگاه گفت: برگزاری نشست‌هایی در حوزه فناوری و سیاست‌گذاری نوآوری و مراحل در حوزه‌های مدیریت نوآوری و فناوری از جمله برنامه‌های بخش رویداد این نمایشگاه است.

جبارپور تفاوت ویژه این نمایشگاه را نسبت به سال های گذشته با محوریت حوزه های نوآورانه و فناورانه برشمرد و یادآور شد: برای اولین بار همایش هوش مصنوعی در حالی برگزار شد که دست اندرکاران معاونت علمی مشارکت خوبی داشتند به طوری که برخی از محصولات رونمایی شده با پیشنهاد این ستاد بوده است.

رئیس نمایشگاه اینوتکس مرحله پژوهشی را از دیگر بخش های این نمایشگاه دانست و گفت: این رویداد که مسابقه پایان نامه ها و پایان نامه های دانشگاهی است در طول سال برگزار می شود و در این مرحله بهترین ها با هر یک به رقابت می پردازند. سایر و بهترین امکانات داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه مرحله زمین تحقیقاتی یکی از قسمت های جدید این رویداد است، گفت: قسمت مسابقات پهپاد سال گذشته برگزار شد و امسال این قسمت در قالب المپیک فناوری برگزار می شود. این المپیک در رشته هایی مانند رباتیک، هوش مصنوعی، هواپیماهای بدون سرنشین و … است.

جباری پور تصریح کرد: ثبت نام این المپیک از روز گذشته همزمان با نمایشگاه اینوتکس آغاز شده و در مهر امسال برگزار می شود.

وی حضور بازرگانان فناوری را از دیگر رویکردهای اینوتکس عنوان کرد و گفت: به دنبال حضور مشاوران فناوری از کشورهای مختلف هستیم و در این نمایشگاه میهمانانی از کشورهایی مانند ترکیه، روسیه، هلند و کانادا خواهیم داشت.

جباری پور از تبادل تفاهم نامه با مرکز تجاری روسیه در این نمایشگاه خبر داد و یادآور شد: بر این اساس این مرکز قرار است دفتری را در راستای توسعه تجارت فناوری در پارک فناوری پردیس دایر کند و در مقابل این پارک به منظور تسهیل تجارت فناوری بین دو کشور، دفتری در مسکو ایجاد خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا