بهداشت و درمان

یک مزیت دیگر آسپرین – خبرگزاری سلامت

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، پره اکلامپسی یکی از بیماری های دوران بارداری است که با فشار خون بالا و آسیب اندام ها مشخص می شود و علائم آن تورم، افزایش وزن ناگهانی و سردرد است. همچنین به عنوان مسمومیت بارداری شناخته می شود.

از هر 20 زن باردار در ایالات متحده، یک نفر در معرض این بیماری قرار دارد. پره اکلامپسی یکی از علل مرگ مادران باردار است.

به گزارش نیویورک تایمز، بسیاری از زنان باردار اطلاعات کمی در مورد این بیماری و راه های درمان یا کنترل آن دارند.

از 10 سال پیش، گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده توصیه کرد که زنان در معرض خطر پره اکلامپسی از هفته دوازدهم بارداری تحت نظارت پزشک، آسپرین بچه مصرف کنند. این کارگروه یک هیئت با نفوذ از کارشناسان است که دستورالعمل های بهداشت عمومی را صادر می کند.

کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان، با حمایت از این توصیه، بیان کرده است که آسپرین با دوز پایین تحت نظر پزشک تجویز می شود احتمالاً هیچ عارضه ای وجود ندارد و بهترین زمان برای شروع مصرف آن قبل از هفته شانزدهم بارداری است، البته می توان آن را دیرتر شروع کرد.

افرادی که در بارداری قبلی خود پره اکلامپسی داشته اند، زنانی که دوقلو، سه قلو یا چند قلو باردار هستند، افرادی که بیماری کلیوی، بیماری خودایمنی، دیابت نوع 1 یا 2 دارند و همچنین زنانی که فشار خون مزمن دارند، در معرض خطر هستند. . از پره اکلامپسی رنج می برند.

به گزارش ایندیپندنت، تحقیقات نشان می دهد که مصرف دوز پایین آسپرین نوزاد می تواند خطر ابتلا به پره اکلامپسی را تا 15 درصد و خطر زایمان زودرس را تا 20 درصد کاهش دهد. همچنین این دارو خطر محدودیت رشد داخل رحمی را تا 18 درصد کاهش می دهد.

کارشناسان با اشاره به خطرات خوددرمانی و مصرف خودسرانه داروها تاکید می کنند که مصرف هر نوع دارویی از جمله آسپرین باید زیر نظر پزشک و با نظر متخصصان انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا