اخبار سلامت

حق الزحمه دستیاران پزشکی به 15 میلیون تومان رسید

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، بهرام عین اللهی در هجدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ظرفیت های گسترده نظام سلامت کشورمان، دستیابی به اقتدار علمی در منطقه را دست یافتنی دانست و اظهار داشت: : اعضای هیات علمی یکی از مهمترین ارکان پیشرفت دانشگاه ها هستند. و از روش های آموزشی فعال به جای روش های سنتی استفاده شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دانشجویان به عنوان دومین عامل رشد و توسعه دانشگاه ها یاد کرد و با تاکید بر ضرورت مسئولیت پذیری و مشارکت آنان به ویژه در طرح های پژوهشی و عملی گفت: در جشنواره پژوهشی علوم پزشکی کشور علوم، برخی از دانشجویان فعال در این حوزه از پژوهش و فناوری قدردانی کردیم، بنابراین رویکرد ما استفاده بیشتر از ظرفیت جوانان و دانشجویان در حوزه سلامت است.

وی میزان حق الزحمه دستیاران پزشکی قبل از دولت مردمی را بسیار ناچیز دانست و باعث بی انگیزگی آنها برای کار شد و گفت: شهریه این دانشجویان از حدود دو و سه میلیون تومان به حدود 12 تا 15 میلیون تومان افزایش یافته است. دستیاران نیز مورد توجه قرار گرفته اند گزارش شده است که درآمد دستیاران بهبود می یابد و می توانند با آرامش بیشتری کار کنند.

وی تاریخچه حوزه سلامت را بسیار افتخارآفرین دانست و گفت: دستاوردهای حوزه سلامت از بزرگترین و ارزشمندترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است. نقطه تبلور دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که در دوران قبل از انقلاب تأسیس شد، مربوط به دوران پس از انقلاب و با نقش اساتید برجسته و متعهد است که باعث جهش و نوآوری در تمامی زمینه های این دانشگاه شدند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اولین جشنواره آموزشی شهید مطهری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، افزود: این جشنواره نشان دهنده پیشرفت آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور است.

عین اللهی هدف بزرگ و ویژه وزارت بهداشت را شکوفایی تمدن نوین ایرانی اسلامی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دانست و گفت: تمدن نوین ایرانی اسلامی می تواند بسیاری از مشکلات از جمله در حوزه سلامت ما نباید فکر کنیم که غربی ها همیشه رهبر هستند و ما پیرو آنها هستیم. در کشور ما خانواده محوری و توجه به سلامت معنوی یکی از مهمترین عناصر در حوزه سلامت است.

وزیر بهداشت یادآور شد: در برنامه سلامت خانواده که از سال گذشته آغاز شد و در 195 شهر کشور اجرا شد، به دنبال افراد سالم هستیم و برای همه مردم پرونده سلامت تشکیل می شود.

عین اللهی با تاکید بر اهمیت دانشگاه ها در تحقق شعار سال و جهش تولید، یادآور شد: دانشگاه های علوم پزشکی می توانند با توسعه شرکت های دانش بنیان و تامین نیازهای کشور از جمله نیازهای دارویی به جهش تولید و خودکفایی کمک کنند.

به گفته وزیر بهداشت، گروه های پژوهشی و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی باید فرصت بیشتری را برای حضور دانشجویان در پژوهش های عملیاتی و کاربردی فراهم کنند.

عین اللهی ادامه داد: امسال یک هزار و 800 هیأت علمی استخدام می شود که البته سال گذشته هزار هیأت علمی در دانشگاه های علوم پزشکی جذب شدند و این اساتید جوان می توانند جایگاه علمی کشورمان را ارتقا دهند.

در ادامه علیرضا زالی; رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توسعه آموزش را یکی از برنامه های اصلی وزارت بهداشت در سال جاری برشمرد و با اعلام این خبر که برنامه راهبردی این دانشگاه تدوین شده است، افزود: این برنامه بر اساس اولویت های وزارت بهداشت تا پایان سال در دانشگاه. اثر می گذارد.

وی با بیان اینکه با توجه به توانمندی ها و ظرفیت بالای اساتید علوم پزشکی، رسیدن به مقام علمی در منطقه دور از دسترس نیست.

زالی حق الزحمه دستیاران پزشکی در ابتدای دولت مردمی را دو میلیون تا پنج تومان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه ویژه دولت و وزارت بهداشت این هزینه در سال جاری به 12 تا 15 میلیون تومان رسیده است. و دانشگاه ها به افزایش این هزینه کمک می کنند. نیز باز است.

وی به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: هوش مصنوعی امروزه در حوزه های مختلف علوم پزشکی، انتخاب دستیار، محتوای آموزشی، ارزشیابی و اعتبارسنجی کاربردهای گسترده ای دارد و امیدواریم که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می تواند قطب روش های آموزشی باشد

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا