اخبار سلامت

فعالیت 80000 ماما در کشور/ استخدام 1570 ماما در سال گذشته

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، فرح بابایی در مراسم روز جهانی ماما که در هتل قلب بیمارستان شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: مامایی سابقه بیش از 100 سال تحصیلات آکادمیک دارد. ایران از نظر تحصیلات مامایی در منطقه پیشتاز است و بر اساس رتبه بندی های آموزشی بین المللی رتبه سوم جهان را دارد.

رئیس گروه توسعه خدمات مامایی وزارت بهداشت افزود: اکنون 80 هزار ماما در سراسر کشور مشغول به کار هستند.

بابایی ادامه داد: تعرفه خدمات مامایی بلوک زایمان از سال گذشته آغاز شده است و امسال مشکلات اجرایی برطرف می شود.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت دستورالعمل خرید استراتژیک خدمات مامایی را تصویب کرده است.

رئیس گروه توسعه خدمات مامایی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ماماها نقش بسیار موثری در خط مقدم جوانان جامعه داشته اند و تلاش ها و اقدامات خوبی انجام داده اند.

استخدام 1570 ماما در سال گذشته

دبیر ستاد کشوری جمعیت تاکید کرد: طبق قانون جوانان جمعیت موظف به حمایت ویژه از ماماها هستیم.

محیبی تبار همچنین گفت: دولت تمام تلاش خود را برای گروه های مختلف ماما انجام خواهد داد.

اقدامات وزارت بهداشت در زمینه مامایی

در ادامه حسین فرشیدی اظهار داشت: حمایت از خانواده و اجرای قوانین جوانی جمعیت، برگزاری دوره های آموزشی کرامت بارداری، برگزاری دوره های آموزشی راهنمای زندگی و تربیت مربی در راستای حفظ جان جنین، زودهنگام ازدواج و تشویق به فرزندآوری از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است. مامایی است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: ماماها در زمینه مشاوره فرزندآوری، سلامت دختران، ارتقای سلامت مادران و ترویج زایمان طبیعی نقش بی بدیلی ایفا می کنند و در این زمینه به ارائه خدمات حضوری می پردازند. مراقبت حضوری و حضوری از مادران و برگزاری جلسات مجازی برای مادران باردار.»

وی مراقبت و بررسی رشد و نمو کودکان را از دیگر اقدامات ماماها در کشور دانست و افزود: آموزش پیشگیری از رفتارهای پرخطر، غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان سینه و بررسی سابقه باروری از دیگر اقدامات انجام شده توسط ماماها است. اقدامات وزارت بهداشت با محوریت ماماها

فرشیدی تصریح کرد: آموزش در دوران ازدواج، مشاوره فرزندآوری و آموزش غربالگری تشخیص زودهنگام ناباروری از جمله اقدامات ماماهای سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه ماماها در حفظ و ارتقای سلامت خانواده نقش دارند، گفت: خدمات بارداری و غیر بارداری تحت پوشش بیمه است چرا که این قشر نقش بی بدیلی در ارتقای سلامت دختران، زنان و مادران خواهند داشت.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا