بهداشت و درمان

تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، زاسید حیدر محمدی در پیامی با گرامیداشت روز ملی بیماری های خاص و روز جهانی تالاسمی به اتخاذ راهکارهای علمی و افزایش منابع و اعتبارات برای حمایت بیشتر از این بیماران پرداخت.

متن پیام رئیس سازمان غذا و دارو

18 می روز ملی بیماری های خاص و روز جهانی تالاسمی است. بیماران تالاسمی نیز جزو بیماران خاص محسوب می شوند. در گذشته دغدغه نظام سلامت افزایش امید به زندگی این عزیزان بود. هموطنان

تصویری که امروز از بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و ام اس وجود دارد، حتی برای بدبین ترین افراد نیز تردیدی در مورد توانایی های عزیزان مبتلا به این بیماری ها باقی نگذاشته است.

جامعه امروز ایران به خوبی به این واقعیت واقف است که با درمان مناسب می توان از یک بیمار خاص به فردی پویا، قابل اعتماد و با انگیزه تبدیل کرد که به سادگی از ویژگی های بیمار خاص در فراز و نشیب های زندگی پیروی کند و بیماری از او محو شود. زندگی است.

تعداد بیماران تالاسمی ماژور، سیکل سل و اینترمدیا شناسایی شده در کشورمان که شیوع آنها یکسان نیست به حدود 23 هزار نفر می رسد و شیوع این بیماری معمولا در نوار ساحلی و استان های حاشیه خلیج فارس بیشتر است. و دریای خزر.

سازمان غذا و دارو همواره در تلاش است تا داروی بیماران تالاسمی را به نحو بهتری تامین کند به طوری که در سال 1402 نسبت به سال قبل به میزان قابل توجهی تامین شد.

در تهیه داروهای تالاسمی سعی داریم نسبت به گذشته عیوب را کاهش دهیم و دسترسی بهتری به داروهای مورد نیاز بیماران داشته باشیم.

همچنین امیدواریم امسال با اتخاذ راهکارهای علمی و افزایش منابع و اعتبارات لازم بتوانیم حمایت بیشتری از بیماران خاص داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا