اخبار سلامت

مردم 70 درصد هزینه های آزمایشگاهی را از جیب پرداخت می کنند

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، شهروز همتی; رئیس پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره ملی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران در مراسم اختتامیه این رویداد با بیان اینکه آزمایشگاه های کشور دو مشکل عمده در تعرفه و خدمات بیمه ای دارند، اظهار داشت: مشکل اول. این است که در 10 سال گذشته طی دو سال افزایش تعرفه های متوالی در خدمات آزمایشگاهی نداشتیم و در سال های بعد شاهد افزایش 5 تا 10 درصدی در این زمینه بودیم که کمتر از تورم فعلی بود.

وی افزود: تورم در حوزه پزشکی متفاوت و بسیار بیشتر از حوزه اجتماعی در خرید مایحتاج است، بنابراین این مشکل برای آزمایشگاه ها به وجود آمد و با افزایش قیمت ارز، تجهیز آزمایشگاه ها با مشکل مواجه شد. بنابراین آزمایشگاه ها نتوانستند با پیشرفت سایر کشورها و تجهیزات جدید همراه شوند. به روز رسانی

همتی تصریح کرد: این موضوع در نهایت به نظام سلامت برمی گردد زیرا 5 درصد از بودجه سلامت در حوزه آزمایشگاه مصرف و 95 درصد بودجه صرف حوزه درمان و بستری می شود اما با تجهیز آزمایشگاه ها و ایجاد تعرفه و به روز رسانی. خدمات، پوشش این خدمات تسهیل خواهد شد. خواهد بود

وی تاکید کرد: در نظام سلامت ارزش محور ارزش گذاری خدمات آزمایشگاهی می تواند باعث کاهش بودجه نظام سلامت شود.

رئیس پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره ملی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی در ایران تصریح کرد: از متولیان امر تقاضا داریم نگاه متفاوتی به آزمایشگاه ها داشته باشند. 70 درصد تشخیص، پیش‌آگهی و درمان بیماری‌ها بر عهده آزمایشگاه‌ها است و نقش مهم آن‌ها را نشان می‌دهد، بنابراین یک آزمایشگاه به‌روز و پیشرفته می‌تواند به راحتی و به سرعت بیماری را تشخیص دهد تا درمان بیمار آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: دو خواسته در این بین مطرح می شود. یکی اینکه تعرفه ها منطقی شود، حالا قیمت کامل آزمایش ها آماده شده و قیمت های واقعی در قالب یک نرم افزار به زودی در اختیار سازمان بهداشت قرار می گیرد. از این نظر قیمت یک تست مشخص است.

امیر حسن زرنانی; دبیر علمی کنگره نیز در این مراسم گفت: توجه به خدمات آزمایشگاه ها، پرهیز از صنفی گرایی، استفاده از متخصصان، اشاعه علم آزمایشگاه و معرفی آن به جامعه دانشجویی برای انتخاب رشته، معرفی چهره های ماندگار و حرکت به سمت. آینده از جمله دستاوردهای برگزاری این همایش است. کنگره است.

همچنین غلامرضا حمزه لو; دبیر اجرایی این رویداد تصریح کرد: «کیفیت پایان نیست» شعار کنگره امسال بود و سعی کردیم در این راستا حرکت کنیم، همچنین استفاده از بسترهای الکترونیکی در کنگره امسال از دیگر مزیت های برگزاری آن بود. .

بر اساس این گزارش، این کنگره به مدت 4 روز از 11 تا 14 اردیبهشت ماه در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد که 113 پوستر پذیرفته شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا