اخبار سلامت

رقابت 12000 داوطلب در آزمون دستیاری/ اعلام حقوق دستیاران

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، بهرام عین اللهی روز پنجشنبه 23 اردیبهشت 1403 در حاشیه پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیاری پزشکی با اشاره به رقابت بیش از 12 هزار پزشک در این آزمون تخصصی اظهار داشت: تعداد از داوطلبان ثبت نام شده در این آزمون تعداد 12 هزار و 358 نفر در این آزمون شرکت می کنند که از این تعداد 6424 نفر زن یعنی 52 درصد شرکت کنندگان و 5934 نفر مرد یعنی 48 درصد شرکت کنندگان هستند.

وی با بیان اینکه پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی به صورت همزمان در 29 رشته امتحانی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار می شود، تصریح کرد: داوطلبان شرکت کننده می توانند در 27 رشته تخصصی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور، رشته بومی خود را انتخاب کنند. .

عین اللهی با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری گفت: در دولت مردمی این ظرفیت افزایش یافت به طوری که در سال گذشته ظرفیت پذیرش بیش از 3200 نفر به بیشتر افزایش یافت. از 5 هزار نفر امسال نیز 12 درصد افزایش خواهیم داشت.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: طراحی آزمون دستیاری بسیار علمی و فشرده از چند ماه پیش توسط اساتید برجسته انجام شده و تدابیر امنیتی لازم نیز اتخاذ شده است. در همین راستا دفترچه آزمون در سه گروه طراحی شده و تا زمان برگزاری آزمون محرمانه می ماند. این آزمون نیز به سلامت و دور از حاشیه برگزار شد.

عین اللهی درباره رشته های تخصصی نیازمند پذیرش دستیار گفت: سال گذشته سه رشته اطفال، فوریت های پزشکی و بیهوشی نیاز به تکمیل داشت که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصمیم گرفته شد که این رشته ها مستقیما از دانشگاه پذیرش شوند. دوره کارآموزی به همه دانشگاه ها اعلام کردیم و این رشته ها تکمیل شد.

وی با اشاره به افزایش تعرفه ها توسط دولت بیان کرد: این موضوع مشوق خوبی برای ورود دستیاران است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا