بهداشت و درمان

میوه‌هایی که به فرایند کاهش وزن کمک می‌کند

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (سلامت جو)، انواع میوه ها سرشار از مواد مغذی و فیبر ضروری هستند که می توانند به روند کاهش وزن کمک کنند، مصرف برخی میوه ها باعث می شود در طول روز احساس سیری کنید. در ادامه به معرفی و بررسی برخی از آنها می پردازیم:

سیب

سیب کالری کم و فیبر بالایی دارد، به همین دلیل یک میان وعده عالی برای کاهش وزن است. محتوای فیبر بالای این میوه به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری سیر بمانید و احتمال پرخوری را کاهش دهید. سیب سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است که سیستم ایمنی را تقویت کرده و شما را سالم نگه می دارد، بنابراین از آن به عنوان میان وعده صبح یا بعد از ظهر برای کاهش پرخوری و همچنین کاهش وزن استفاده کنید.

نارنجی

پرتقال سرشار از ویتامین C و فیبر است و به هضم غذا کمک می کند و به شما احساس سیری می دهد. فیبر محلول در پرتقال فرآیند هضم را کند می کند، بنابراین افراد برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنند. علاوه بر این، پرتقال کم کالری و پر آب است، بنابراین یک میان وعده خوب برای کاهش وزن است.

موز

موز میوه ای مغذی است که به کاهش وزن کمک می کند، این میوه سرشار از پتاسیم است که فشار خون را تنظیم می کند و نفخ را کاهش می دهد. منبع خوبی از نشاسته مقاوم، نوعی فیبر که باعث سیری و کاهش کالری دریافتی می شود، موز انرژی را سریع افزایش می دهد و آن را به یک میان وعده ایده آل قبل از تمرین تبدیل می کند.

هندوانه

هندوانه کالری کم و آب زیادی دارد، بنابراین برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند گزینه بسیار مناسبی است، آب روی این میوه به شما کمک می کند تا آب بدنتان را سیر کنید، همچنین احتمال پرخوری را کاهش می دهد. علاوه بر این، هندوانه سرشار از ویتامین های A، C و آنتی اکسیدان هایی است که سلامت را ارتقا می دهند.

انار

انار نه تنها خوشمزه است، بلکه برای کاهش وزن نیز بسیار مفید است. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر است، به هضم غذا کمک می کند و احساس سیری را تقویت می کند، فیبر بالای موجود در آن نیز به تنظیم حرکات روده و جلوگیری از یبوست کمک می کند. از آنجایی که انار کالری کمی دارد، یک میان وعده مناسب برای کاهش وزن محسوب می شود.

لیمو ترش

لیمو نه تنها خوشمزه است، بلکه برای کاهش وزن نیز بسیار مفید است، این میوه سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است، سوخت و ساز بدن را بهبود می بخشد و به هضم غذا کمک می کند، علاوه بر این لیمو کم کالری است و به راحتی می توان آن را در برنامه غذایی روزانه قرار داد. شما شامل خواهید شد و به روند کاهش وزن کمک خواهید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا