بهداشت و درمان

پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، محققان دریافتند افرادی که به طور مرتب از پله ها بالا می روند، در مقایسه با افرادی که همیشه از آسانسور استفاده می کنند، 24 درصد کمتر در معرض خطر مرگ به هر دلیلی و 39 درصد کاهش دارند. در خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی است.

نتایج نشان می دهد که بالا رفتن از پله ها با کاهش خطر بیماری قلبی یا حمله قلبی، نارسایی قلبی یا سکته مغزی همراه است.

دکتر سوفی پادوک، محقق ارشد در بنیاد بیمارستان دانشگاه نورفولک در بریتانیا می گوید: «اگر انتخابی بین راه رفتن از پله یا آسانسور دارید، به سراغ پله بروید زیرا این کار به سلامت قلب شما کمک می کند.

پادوک گفت: «پله نوردی یک شکل عملی و قابل دسترس از فعالیت بدنی است. با این حال، بیشتر افرادی که برای رسیدن به طبقه بالا عجله دارند، از پله ها چشم پوشی می کنند.

پادوک می‌گوید: «حتی فعالیت بدنی کوتاه‌مدت تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد و بالا رفتن از پله‌ها باید یک هدف دست‌نیافتنی برای گنجاندن در برنامه‌های روزانه‌تان باشد».

برای این مطالعه، محققان داده‌های 9 مطالعه را با بیش از 480000 نفر جمع‌آوری کردند.

پادوک افزود: «بر اساس این نتایج، ما مردم را تشویق می‌کنیم که پله‌نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعه ما نشان داد که هرچه از پله‌های بیشتری بالا بروید، مزایای بیشتری به همراه خواهد داشت. بنابراین، چه در محل کار، چه در خانه یا هر جای دیگری، از پله ها بالا بروید.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا