سلامت خانواده

شیوع دیابت در کشور به 14 درصد رسید – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رئیسی در مراسم تکریم و معارفه رئیس و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی فسا در سالن شهدای مدافعان سلامت بیمارستان امام حسین (ع) فسا با تاکید بر اینکه حتی بیماری های ارثی نیز می تواند باشد. قبل از اینکه به قلب و کلیه ها آسیب برسانند، درمان می شوند. قابل شناسایی و کنترل است، وی گفت: آموزش سبک زندگی صحیح و هدایت آنها به سمت پیشگیری از بیماری ها و زندگی سالم قطعا می تواند راهگشا باشد.

وی با اشاره به سابقه درخشان شهرستان فسا در حوزه سلامت از قبل از انقلاب تا کنون، افزود: بسیاری از کارهای بهداشتی در کشور از جمله راه اندازی شبکه بهداشت و درمان در این شهرستان آغاز شده است و فسا همیشه یکی از شهرهای پیشرو بوده است.

معاون وزیر بهداشت وضعیت نظام سلامت را نامناسب و پرداخت از جیب بیماران را بالا دانست و گفت: بودجه کشور محدودیت هایی دارد بنابراین باید منابع را مدیریت کنیم و نظام سلامت را ساماندهی کنیم. اضافه شدن امکانات درمانی در حوزه های مختلف حائز اهمیت است اما قبل از آن باید بر پیشگیری از بیماری ها تمرکز کرد و بار بیماری ها را کاهش داد.

رئیسی با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری در سطح یک خدمت و پیشگیری از بیماری ها با مراقبت های بهداشتی، یادآور شد: یکی از وظایفی که در قانون برنامه هفتم توسعه بر عهده دولت و وزارت بهداشت گذاشته شده، اجرای برنامه پزشک خانواده به عنوان یکی از راه‌های ساماندهی نظام سلامت البته سال‌هاست که در استان‌های فارس و مازندران راه‌اندازی شده است، اما تنها به سطح یک خدمت محدود می‌شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که برنامه پزشکی خانواده در سطح دو و سه خدمات اجرایی نشود، قطعا پویایی و اثربخشی لازم را نخواهد داشت. این برنامه باید با توسعه زیرساخت های شبکه بهداشت و درمان کشور و تامین نیازمندی های آن به درستی اجرا شود.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت کمک و حمایت دولت، مجلس و مردم را در اجرای برنامه های سلامت به ویژه برنامه پزشکی خانواده ضروری دانست و گفت: با شناختی که از فسا داریم. این شهر می تواند یکی از شهرهای تکمیل کننده این مدل و یکی از اولین و بهترین ها در اجرای کامل و دقیق طب خانواده در دولت چهاردهم باشد.

رئیسی با بیان اینکه کیفیت خدمات به معنای رضایت مشتری است، افزود: باید رضایت و مشتری را درست تعریف کنیم. رضایت باید برای ارائه دهنده و گیرنده خدمات ارزش افزوده به همراه داشته باشد و بیمار در هنگام مراجعه به پزشک و ارائه دهنده خدمات بهداشتی، بسته خدماتی خوب و مناسب را دریافت کند. رضایت مشتری همیشه از رضایت ارائه دهنده خدمات می گذرد. اگر رضایت ارائه دهنده خدمات را جلب کنیم، مراجعین ما نیز رضایت خواهند داشت، بنابراین برای افزایش کیفیت باید رضایت کارکنان نظام سلامت را جلب کنیم.

در این جلسه که حجت الاسلام رجبیان امام جمعه شهرستان، محمدی نماینده مردم فسا در شورای اسلامی، رضایی معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس و جمعی از مسئولین شهرستان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی فسا گزارشی از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی فسا ارائه کردند. طی سه سال گذشته دکتر رضائیان رئیس سابق این دانشگاه به ارائه و تشریح مهمترین برنامه های آتی این دانشگاه توسط دکتر مزیدی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی فسا پرداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا