بهداشت و درمان

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، بشیر حاجی بیگی با اشاره به دستاوردهای جدید سازمان انتقال خون که از سال گذشته آغاز به کار کرده است، گفت: اقدامات جدید سازمان انتقال خون باعث شد تا رتبه اعتباری ما ثابت بماند. در بین کشورهای پیشرفته و منطقه همچنان مرجع آموزشی سازمان بهداشت جهانی در زمینه پزشکی انتقال خون با فاصله طولانی خواهد بود.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایش های غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در از بین بردن انتقال ویروس های خطرناک مانند ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای حاصل از پلاسمای خون دارد. همچنین یک آزمایش غربالگری انجام دهید ضد باد برای تطبیق با صد در قرن گیرنده و اهدا کننده و پیشگیری از عوارض ناشی از انتقال خون و همچنین تست توالی جستجو کردن ژنتیک (HLA) به روش (NGS) برای بررسی سازگاری بافت و تسهیل پیوند سلول های بنیادی خون ساز برای بیماران نیازمند در داخل کشور یکی از فعالیت هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و گسترش خدمات جدید و توسعه کمی و کیفی این خدمات در گرو این حمایت ها و تخصیص است. اعتبارات مناسب جهت تامین نیازهای لازم.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تامین خون سالم و 100 درصد داوطلبانه در بین کشورهای منطقه و جهان و تامین 100 درصدی نیازهای بیمارستانی در زمینه خون و فرآورده ها، گفت: همه این افتخارات مرهون است. حمایت از مردم نوع دوست و حمایت مسئولان اجرایی. کشور و نمایندگان مجلس و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت ها برخوردار شویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا