اخبار سلامت

هرساعت اضافه کار پرستاران 20000 تومان است/ احتمال افزایش مبلغ

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، محمود محمدزاده شبستری امروز سه شنبه در افتتاحیه هشتاد و دومین اجلاس مدیران پرستاری کشور که با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت در مشهد مقدس برگزار شد. بهداشت و جمعی از مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در راستای رفع مشکلات صنفی حرفه پرستاری، تصریح کرد: طی جلسه‌ای که با وزیر بهداشت و اعضای سازمان برنامه‌ریزی داشتیم. و سازمان بودجه مشکلاتی از جمله اضافه کاری کم پرستاران را به این سازمان منتقل کرده ایم. در حال حاضر اضافه کاری پرستاران به طور متوسط ​​حدود 20 هزار تومان است که مبلغ بسیار کمی است و ما در سازمان برنامه این موارد را مطرح کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ابراز امیدواری نسبت به رفع مشکلات حوزه پرستاری ادامه داد: در خصوص جذب پرستار جدید، جایگزینی پرستاران بازنشسته و افزایش میزان اضافه کاری پرستاران نیز بحث کرده ایم. سازمان امور اداری و استخدامی و پیرو مباحث مطرح شده در این جلسات، احتمال افزایش اضافه کار پرستاران در سال جاری وجود دارد.

شبستری گفت: اولین نکته در مورد مدیریت پرستاران این است که باید بدانیم برای چه هدفی وارد این حرفه شده ایم. مهم این است که خدا، مردم و کارکنان از عملکرد ما راضی باشند.

وی افزود: در این راستا موافقت نامه مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد تدوین و وظایف و اهداف هر یک از مدیران مشخص شده است تا اثربخشی و کارایی عملکرد همکاران افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه “حضور میدانی در بیمارستان ها و در بین مردم باعث موفقیت ما در عرصه مدیریت می شود”، گفت: مشکلات با حضور اقشار مختلف مردم و گروه های مختلف شغلی در این حوزه حل می شود. بیمارستان تأثیر حضور میدانی مدیران بسیار زیاد است و خلأهای بین مدیران پرستاری و همکاران یا بیماران را پر می کند.

مشکل جذب نیروی پرستاری

وی افزود: همچنین در بحث کمک پرستاری نمی توانیم رتبه های جذب داشته باشیم و به همین دلیل این نیروها توسط شرکت ها و از منابع داخلی دانشگاه ها جذب می شوند و بنابراین امیدواریم شرایطی فراهم شود که بتوانیم این نیروها را جذب کنیم. در قالب دیگری

معلم زاده ادامه داد: تعرفه پرستاری 1402 تا تیرماه پرداخت شده است و در برخی از بخش ها مانند دیالیز و اتاق عمل برخی ضرایب باید اصلاح شود تا احساس بی عدالتی در بین همکاران پرستاری ایجاد نشود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی تربت جام یکی از اقدامات خوب در علوم پزشکی تربت جام را بحث ایجاد جهش در حوزه جراحی های پیوند عنوان کرد و اظهار داشت: در سال 1378 که واحد شناسایی پیوند را در دانشگاه راه اندازی کردیم، در سال 1378 در دانشگاه علوم پزشکی تربت جام ایجاد شد. شاخص اهدای عضو صفر بود اما اکنون به 31.3 رسیده است و تاکنون 21 اهدا و 79 عضو پیوندی داشته ایم و رتبه پنجم کشوری را در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور کسب کرده ایم.

انتهای پیام/+

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا