اخبار سلامت

تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت

عباس عبادی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، در حاشیه هشتاد و دومین اجلاس مدیران پرستاری کشور اظهار داشت: همه دستگاه های کشور اعم از دولت، مجلس و وزارت بهداشت برای بهبود وضعیت کار تلاش می کنند. شرایط محیطی برای همه کارکنان بهداشتی به ویژه پرستاران. در همین راستا نسخه اولیه لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران تهیه و پس از بررسی قانونی در وزارت بهداشت به هیات دولت ارسال می شود و در صورت تصویب به بهبود وضعیت معیشتی پرستاران کمک می کند. پرستاران

معیشت پرستاران بهتر خواهد شد

وی افزود: این لایحه در 37 ماده و چند فصل از جمله معیشت، رفاه و ارتقای شغلی گروه پرستاری تنظیم شده است که به ارتقای معیشت پرستاران کمک می کند. همچنین خلأهای قانونی که در مشاغل سخت و زیان آور وجود دارد در این لایحه دیده می شود و در بحث های بهزیستی مواردی از جمله بهبود وضعیت مسکن پرستاران، درآمد آنها، حمایت از حضور پرستاران در مناطق محروم از طریق افزایش درآمد و … ارائه خدمات رفاهی به پرستاران پیش بینی شده است. است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: در این بسته تسهیلاتی برای ادامه تحصیل همکاران پرستاری که ارتقای شغلی دارند نیز در نظر گرفته شده است. این لایحه در حوزه‌های مشوق‌های آموزشی، جبران‌های مالی خدمات پرستاری، جذب و استخدام و تامین نیروی انسانی، رفاه و انگیزه، ارتقای منزلت و منزلت معنوی پرستاران تدوین شده است و جزئیات بیشتر تمامی این موارد خواهد بود. پس از تایید اعلام شد.

وی ابراز امیدواری کرد با تصویب این لایحه شاهد افزایش انگیزه کاری پرستاران و در نتیجه ارائه خدمات با کیفیت بهتر به بیماران باشیم.

عبادی همچنین به افزایش تعرفه خدمات پرستاری اشاره و بیان کرد: نشست معاونان و مدیران پرستاری به صورت دوره ای برای تبیین اهداف وزارت بهداشت به صورت حضوری در هر فصل برگزار می شود که یکی از اهداف مهم این جلسه تغییرات است. در تعرفه گذاری خدمات پرستاری. اتفاق افتاده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت از رشد قابل قبول تعرفه خدمات پرستاری خبر داد و گفت: با رشد 50 درصدی ضریب ریالی و افزایش 15 درصدی ارزش نسبی خدمات پرستاری و اصلاحاتی که انجام شده است. با اجرای مقررات بازتوزیع، رشد قابل قبولی در زمینه تعرفه خدمات مشاهده می شود. پرستاری ایجاد شده است.

شبکه ای از متخصصان پرستاری ایجاد می شود

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی پرستاران از اولویت های کاری ما است، افزود: در سال 1403 شبکه ای از متخصصان پرستاری تشکیل و جلسات فنی بر اساس حوزه های تخصصی ایجاد و برگزار می شود. در دوره اول کلیه همکاران سوپروایزر و پرستاران بخش های بستری، مراقبت های ویژه کودکان و … گرد هم می آیند تا با ایجاد شبکه ملی کارشناسان پرستاری شاهد ارتقای کیفیت خدمات پرستاری به مردم باشند.

پرستاران؛ 30 درصد از کارکنان وزارت بهداشت

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه نظام سلامت بعد از وزارت آموزش و پرورش دومین وزارتخانه کشور از نظر جمعیت و تعداد شاغل است، گفت: بیش از 600 هزار نفر به عنوان پزشکی مشغول به کار هستند. کارکنان در نظام سلامت در حوزه درمان در کل بیمارستان ها تقریبا 60 درصد گروه فنی را گروه پرستاری و در کل نظام سلامت 30 درصد جمعیت را جامعه پرستاری تشکیل می دهند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا