علمی و فناوری

آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)ایالات متحده ناوگانی از هواپیماهای آخرالزمانی خواهد داشت که ظاهراً نشانه ای از آمادگی این کشور برای جنگ جهانی سوم است.

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده است که قراردادی به ارزش 13 میلیارد دلار برای توسعه هواپیماهایی که جایگزین بوئینگ های قدیمی مورد استفاده برای محافظت از رئیس جمهور در هنگام حملات هسته ای می شود، امضا کرده است.

این بودجه به شرکت سیرا نوادا اختصاص داده شده است که جایگزین هواپیمای E-4B Nightwatch می شود که دارای یک پست فرماندهی متحرک است و قادر به مقاومت در برابر انفجارهای هسته ای و اثرات الکترومغناطیسی است. بر اساس پیش بینی ها این پروژه «مرکز عملیات هوابرد بقا» نام دارد و تا سال 2036 تکمیل می شود.

در این بین، نیروی هوایی آمریکا ناوگانی متشکل از 4 فروند هواپیمای E-4B دارد که حداقل یکی از آنها همیشه در حالت آماده باش است. اما این هواپیماهای بوئینگ قدیمی هستند و برخی از قطعات آنها منسوخ شده است.

در همین زمینه، شرکت سیرا نوادا اعلام کرده است که در حال ساخت یک مرکز کنترل هوابرد برای آینده است. در بیانیه این شرکت آمده است: چنین مرکزی در واقع یک هواپیمای بسیار ویژه است که فرماندهی، کنترل و ارتباطات حیاتی را در هنگام حوادث اضطراری ملی برای رئیس جمهور، وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش فراهم می کند.

البته هنوز جزئیات طراحی این هواپیما منتشر نشده است، اما احتمالا شبیه به ساعت شب E-4B خواهد بود.

هواپیماهای آخرالزمانی کنونی دارای سیستم ارتباطات ماهواره ای پیشرفته، سپرهای حرارتی و هسته ای، سیستم کنترل صوتی، سیستم تهویه مطبوع پیشرفته برای خنک نگه داشتن اجزای الکتریکی هستند.

همچنین این هواپیماها قادر به سوخت گیری در هوا هستند و در حالت عملیاتی می توانند 35.4 ساعت در هوا بمانند. موتورهای چنین هواپیمایی که قادر به حمل 800000 پوند است دارای نیروی رانش 52500 پوندی است. طول هر E-4B حدود 231 فوت و طول بال آن 195 فوت است. هزینه ساخت هر یک از این هواپیماها 223 میلیون دلار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا