اخبار سلامت

“قاچاق” چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، محمود آل بویه با بیان اینکه لوازم آرایشی و بهداشتی یکی از مهم ترین بخش های مصرف جامعه ما است و از میانگین مصرف بالایی در کشور برخوردار است، اظهار داشت: این لوازم آرایشی و بهداشتی یکی از مهم ترین بخش های مصرف جامعه ماست. قاچاق است و شاید دلیل اصلی آن عدم توجه جدی به تولید داخلی این محصولات در سال های گذشته باشد.

وی افزود: قاچاق دو جنبه منفی در حوزه اقتصادی و بهداشتی دارد که می توان به هر دو جنبه توجه کرد، اما از نگاه ما به عنوان نهادی که ناظر بر محصولات سلامت محور است، اثرات منفی آن بر سلامت جامعه است. مهم. از آنجایی که محصولات آرایشی و بهداشتی به مدت طولانی مورد استفاده قرار می گیرند، در صورت عدم تایید اصالت آنها می توانند عوارض زیادی برای سلامت افراد ایجاد کنند.

آل بوی از تولید داخلی به عنوان راه حل معضل قاچاق نام برد و تصریح کرد: تولیدات داخلی زیر نظر ما است و می توانیم با کمک مسئولان فنی بر روند آنها نظارت داشته باشیم و خوشبختانه در سال های اخیر بخش خصوصی و تجار به این موضوع توجه کرده اند. در تولید این محصولات و انتقال دانش فنی آنها به کشور اقدامات خوبی انجام داده است.

مدیرکل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره تبلیغات محصولات آرایشی بهداشتی غیرمجاز نیز گفت: محصولات وارداتی یا به صورت قاچاق و یا با مجوز سازمان غذا و دارو وارد کشور می شود. ، غیرقانونی هستند زیرا مشخص نیست آنها برای ورود غیرقانونی به کشور در چه دما و محیطی بوده اند و دلیل اصلی فساد این نوع محصولات همین است.

وی توصیه کرد مردم از محصولاتی که دارای برچسب اصالت سازمان غذا و دارو هستند استفاده کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا