اخبار سلامت

مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش 14 درصدی تلفات

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، سردار سید تیمور حسینی در مراسم تجلیل از بهورزان نوروزی 1403 که با حضور وزیر بهداشت و جمعی از معاونان وزارت بهداشت در تالار برگزار شد. حضرت امام جواد علیه السلام در خصوص آمار تلفات تصادفات در ایام نوروز صحبت کردند. بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی امسال شاهد کاهش 14.3 درصدی فوتی های تصادفات جاده ای و کاهش 9.4 درصدی در تصادفات شهری و جاده ای بودیم.

وی وضعیت تلفات تصادفات جاده ای در اواسط دهه 80 را بسیار نامناسب توصیف کرد و گفت: با اقدامات همه جانبه دستگاه های اجرایی در حوزه راه، وسایل نقلیه و قوانین و مقررات تا سال 95 شاهد کاهش تلفات جاده ای بودیم. و سال 1375، اما شرایط به شرایط قبلی بازگشت. بازگشت و متاسفانه سال گذشته تلفات جاده ای از 20000 نفر گذشت.

حسینی با اشاره به مجروح شدن سالانه بیش از 500 هزار نفر در حوادث رانندگی خاطرنشان کرد: در یک سناریوی خوش بینانه 10 درصد از این مجروحان از کار افتاده و از کار افتاده می شوند که بار سنگینی بر دوش نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی می گذارد، بنابراین اقدام مشترک و تفکر مشترک لازم است. اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا افزایش میزان جرایم رانندگی را در عملکرد و رفتارهای ترافیکی کاربران ارزیابی کرد و اظهار داشت: مولفه های موثر در کاهش تصادفات، جراحات و تلفات جانی را شناسایی کرده ایم و می دانیم در این زمینه باید چه اقدامی انجام دهیم. مناطق مختلف مانند جاده ها، وسایل نقلیه و عوامل. انسانی انجام دهد

وی با تاکید بر نقش عامل انسانی در بروز حوادث، یادآور شد: تمام تلاش ما باید این باشد که از بروز حوادث و سوانح جلوگیری کنیم تا فشار کاری نظام سلامت و دستگاه قضایی و نهادهای حمایتی افزایش نیابد.

رئیس پلیس راهور فرجا آب و هوا، غذا، بهداشت، سرپناه و ارتباطات را از نیازهای اولیه هر فرد برشمرد و گفت: همکاری پلیس راهور و وزارت بهداشت می تواند در تامین سلامت مردم موثر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا