بهداشت و درمان

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی 209 هزار کادر درمانی شامل پرستار، اتاق عمل، روانپزشکی، پیراپزشکی و کمک پرستار در مراکز بهداشتی درمانی این وزارتخانه وجود دارد. بهداشت، بخش خصوصی، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح. مشغول خدمت هستند.

وی افزود: 21 هزار پرستار استخدام شده اند که بیشتر آنها یگان ویژه در دوران کرونا بوده اند. هستند در حال حاضر جذب پرستار در مراکز بهداشتی درمانی اولویت وزارت بهداشت است و تعداد محدودی از همکاران ما برای جذب در مناطقی که مجوز استخدام وجود ندارد باقی مانده اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه 31 ماده دارد که یکی از آن ها به جذب پرستارانی اختصاص دارد که به دلیل بحران هایی از جمله در حال خدمت رسانی به نظام سلامت هستند. کرونا و… و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوانیم اقدامات موثرتری برای این کارگروه انجام دهیم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، تصریح کرد: با افزایش پذیرش دانشجوی پرستاری در دانشگاه ها و تسهیلاتی که برای جذب و تبدیل وضعیت آنها در حال اجراست. اگر قانونگذار در این زمینه به نظام سلامت کمک کند، امیدواریم تا چند سال آینده مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا