اخبار سلامت

تخفیف های بلک فرایدی به کلینیک های زیبایی رسید!

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، در سال های اخیر جراحی زیبایی در ایران به یکی از پدیده های اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده است که نه تنها در مراکز درمانی، بلکه در بین اقشار مختلف جامعه توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

در دنیای امروز با گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تیک توک، افراد به راحتی در معرض تصاویر افراد مشهور، مدل ها و اینفلوئنسرهای محبوبی قرار می گیرند که به نوعی استانداردهای زیبایی خود را معرفی می کنند. این موضوع باعث می شود بسیاری از افراد به خصوص نسل جوان به فکر تغییر ظاهر خود باشند.

از طرفی زیبایی ظاهری در جوامع به عنوان عامل مهمی در ایجاد اعتماد به نفس و موفقیت اجتماعی شناخته می شود و همین امر تمایل جوانان را برای ایجاد تغییر در ظاهر خود افزایش داده است.

با توجه به گسترش روزافزون انجام عمل های زیبایی و تعداد مراکز و کلینیک های ارائه دهنده این خدمات، نوعی رقابت بین این ارائه دهندگان خدمات وجود دارد. و بسیاری از این مراکز ارائه دهنده خدمات زیبایی در این فضای رقابتی منفی با در نظر گرفتن تخفیف های ویژه برای این خدمات سعی در جذب مشتریان بیشتری دارند. جذب و کسب درآمد بیشتر. صفحات مجازی این مراکز به مناسبت های مختلف از جمله فرا رسیدن تعطیلات تخفیف های شگفت انگیزی را برای خدمات زیبایی ارائه می دهند و اکنون با گشت و گذار در فضای مجازی نشان می دهد که تخفیف های جمعه سیاه به صفحه کلینیک های زیبایی نیز باز شده است.

فلسفه جمعه سیاه چیست؟

مفهوم جمعه سیاه به طور کلی به یک پدیده اقتصادی و تجاری مربوط می شود که به جمعه بعد از روز شکرگزاری در ایالات متحده اشاره دارد و شروع فصل خرید تعطیلات را نشان می دهد. این روز به خاطر تخفیف های ویژه ای است که فروشگاه ها و برندها برای جذب مشتری ارائه می دهند. فلسفه نام “جمعه سیاه” به این دلیل است که فروشگاه ها از رنگ سیاه برای نشان دادن سود و قرمز برای نشان دادن ضرر در گزارش های مالی خود استفاده می کنند. به همین دلیل «جمعه سیاه» به روزی اطلاق می‌شود که کسب‌وکارها با فروش کلان خود از زیان به سود تبدیل می‌شوند و به همین دلیل ورود آن به حوزه سلامت را می‌توان به‌عنوان یک تهدید جدی تلقی کرد زیرا این روش راهی برای اقناع است. افراد اقدام به انجام عمل های زیبایی می کنند و سپس عوارض ناشی از این عمل ها افزایش می یابد.

وزارت بهداشت، بهداشت و درمان، اتاق عمل، پزشک، وزارت بهداشت، بهداشت و درمان، اتاق عمل، پزشک،

تبلیغات کلینیک های زیبایی اغلب برای ارائه تصویری ایده آل از زیبایی به مخاطب طراحی می شود که در آن افراد با ویژگی هایی مانند پوست صاف، اندامی متناسب و چهره ای بی عیب و نقص دیده می شوند. تبلیغات در این زمینه نه تنها خدمات زیبایی را معرفی می کند، بلکه به طور غیر مستقیم استانداردهای جدیدی از زیبایی را به جامعه منتقل می کند.

مطالعات نشان داده است که تبلیغات در صنعت زیبایی می تواند تاثیر عمیقی بر تغییر استانداردهای زیبایی و حتی خلق و خوی افراد داشته باشد. تبلیغات جراحی زیبایی و تغییرات فیزیکی می تواند منجر به افزایش نارضایتی از بدن و اختلال بدشکلی بدن در بین مخاطبان شود. این نوع تبلیغات عمدتاً بر زیبایی های غیرطبیعی و ایده آلی تأکید دارند که ممکن است در واقعیت قابل دستیابی نباشند.

از سوی دیگر، تبلیغات اعمال زیبایی مستقیماً بر سلیقه افراد و انتخاب زیبایی آنها تأثیر می گذارد. به خصوص در دنیای مدرن و در عصر رسانه های اجتماعی، مردم تمایل دارند استانداردهای تبلیغاتی را رعایت کنند. از آنجایی که تبلیغات عمل زیبایی بر تصاویر دستکاری شده و مدل های بیش از حد زیبا و بی عیب تاکید دارند، این امر باعث می شود سلیقه عمومی به سمت استانداردهای غیر واقعی تغییر کند.

عوارض عمل های زیبایی از تغییر شکل تا مرگ متغیر است

حسن ابوالقاسمی عضو قطب علم تروما در گفت وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از این جراحی های زیبایی بیهوده و بدون توصیه علمی انجام می شود و طبیعتاً عده ای دچار عوارض می شوند. برخی از درمان های زیبایی به جای زیباتر کردن چهره افراد، آنها را بد شکل می کنند یا ممکن است عوارضی از بیهوشی به جا بگذارند. برخی از این عمل های زیبایی از جمله جراحی های زیبایی حتی ممکن است منجر به مرگ افراد شود.

وی افزود: در این زمینه باید مداخلات پیشگیرانه در نظام سلامت انجام شود تا مردم دچار عوارض ناشی از جراحی و زیبایی نشوند.

این پزشک متخصص ادامه داد: پزشکان وظیفه دارند عوارض این جراحی ها را به مردم گوشزد کنند، در عین حال متولیان فرهنگی کشور نیز وظیفه دارند به طرق مختلف سواد سلامت مردم را افزایش دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای انجام عمل های جراحی توسط پزشکان محدودیتی وجود دارد؟ وی گفت: خیر، استانداردی در این زمینه وجود ندارد که هر پزشک چند عمل جراحی و زیبایی انجام می دهد و این عمل ها به درخواست مردم انجام می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا