اخبار سلامت

رژلب ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، شیما حلاج با بیان اینکه سازمان غذا و دارو موظف است بر اساس دستورالعمل معتبر جهانی بر تولید، واردات و ارزیابی های ایمنی و کیفی فرآورده های آرایشی و بهداشتی نظارت قانونی داشته باشد، اظهار داشت: سازمان غذا و دارو موظف است بر اساس دستورالعمل های معتبر جهانی نظارت کند. وی تصریح کرد: برخی از زنان به دلیل آرایش زیاد صورت با مشکل سلامتی مواجه می شوند.

کارشناس آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره به افزایش استفاده بانوان از رژ لب گفت: این محصول آرایشی حاوی مواد مضر بسیاری از جمله فلزات سمی سنگین، سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان است، بنابراین از آسیب های آن جلوگیری می شود. ناشی از استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی باید انجام شود. در استفاده از این محصولات دقت کنید.

وی بیان کرد: زمانی که رژ لب حاوی عناصر ذکر شده برای ساعات طولانی روی لب ها باقی بماند، ممکن است مواد اولیه رژلب ها که از آلاینده های رایج محیطی هستند، ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن غذا بلعیده شود که نتیجه آن در بدن است. در تماس با مواد سمی است.

حلاج گفت: علاوه بر اقدامات نظارتی، شناسایی فرآورده های آرایشی و بهداشتی از دیگر اقدامات اداره کل فرآورده های آرایشی و بهداشتی است تا امکان ردیابی اصالت محصولات را برای مصرف کنندگان فراهم کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا